آفتاب

انتقاد کاندیدای پیشروی ریاست‌جمهوری آرژانتین از دولت‌های آمریکای لاتین

انتقاد کاندیدای پیشروی ریاست‌جمهوری آرژانتین از دولت‌های آمریکای لاتین

کاندیدای ریاست‌جمهوری اپوزیسیون آرژانتین در اظهاراتی از دولت‌های چپگرا در آمریکای لاتین انتقاد کرده و وعده داد که در راستای منفعت همگانی، آرژانتین را اداره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مائوریسیو ماکری، کاندیدای ریاست‌جمهوری اپوزیسیون آرژانتین که یک فرد تجارت‌دوست است، به تشریح دیدگاه خود درباره پست ریاست‌جمهوری پرداخته و گفت، رویکرد وی توسعه قرن بیست‌ویکمی است که در مقابل سوسیالیسم قرن بیست‌ویکمی که از جانب هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا و نیکولاس مادورو جانشین وی و دیگر رهبران آمریکا جنوبی در پیش گرفته شده، قرار می‌گیرد.

ماکری با این‌گونه توصیف کردن خود بر وعده اصلاحات اقتصادی مهم برای رفع مشکلات اقتصادی آرژانتین و ایجاد دولتی براساس خرد جمعی تاکید کرد.

ماکری به گروهی از خبرنگاران خارجی گفت: ایدئولوژی ما حل مشکلات و انجام درست امور است.

این اظهارات ماکری در حالی مطرح می‌شود که نتیجه وی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین در 25 اکتبر بهتر از حد انتظار بود.

ماکری که شهردار در حال کناره‌گیری بوئنوس آیرس است، در این رقابت 34 درصد رای کسب کرد و رقیب وی دانیل سیولی، کاندیدای حزب حاکم و فرماندار استان بوئنوس‌آیرس نیز 37 درصد رای کسب کرد.

بسیاری از نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که سیولی با برتری 10 درصدی پیروز شود اما نتیجه نزدیک انتخابات موجب کشاندن آن به دور دوم در 22 نوامبر شده است.

نظرسنجی‌های اخیر حاکی از پیشتازی‌های ماکری هستند.

یک نطرسنجی در چند روز گذشته نشان داد: ماکری 52 درصد و سیولی 44 درصد رای در دور دوم به دست می‌آورند.

ماکری گفت که در جهت تقویت روابط با رهبران چپگرا نظیر دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل تلاش خواهد کرد.

وی در عین حال با تلاش‌های اوو مورالس، رئیس‌جمهور چپگرای بولیوی به منظور مجاز شدن رسیدن به ریاست‌جمهوری برای چند دفعه مخالفت کرد.

او همچنین نسبت به زندانی شدن رهبران مخالف در ونزوئلا اظهار نگرانی کرد.

انتهای پیام

کد N1025702

وبگردی