آفتاب
وزیر خارجه مصر خبر داد؛

مشارکت کارشناسان آمریکایی در تحقیق درباره علت سقوط هواپیمای روسی

مشارکت کارشناسان آمریکایی در تحقیق درباره علت سقوط هواپیمای روسی

«سامح شکری» با بیان اینکه مقامات آمریکایی به صورت رسمی درخواست مشارکت در روند تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای روسی را به قاهره ارائه کردند، گفت: قاهره با این درخواست موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز چهارشنبه در خصوص آخرین تحولات مربوط به مسأله سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا سخن گفت.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به درخواست مقامات واشنگتن برای مشارکت در تحقیقات پیرامون علت سقوط هواپیمای روسی گفت: قاهره با این درخواست موافقت کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون نقش داعش در سقوط این هواپیما تصریح کرد: نمی توان پیش از پایان تحقیقات و مشخص شدن نتایج آن به صراحت در رابطه با این فرضیه سخن گفت، با این حال چیزی که مسلم است، این است که داعش در صحرای سینا از سلاح های پیشرفته و تجهیزات نظامی برخوردار است که معمولا دولت ها چنین تسلیحاتی را در اختیار دارند.

وزیر خارجه مصر همچنین در واکنش به فرضیه بمب گذاری در هواپیمای روسی اظهار داشت: نمی توان زود قضاوت کرد، اما هر اتفاقی ممکن است افتاده باشد و ما هر احتمالی را بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است، روز شنبه هفته گذشته یک فروند هواپیمای روسی با 224 نفر سرنشین به صورت کاملا مشکوک در صحرای سینا سقوط کرد که به دنبال آن تمامی سرنشینان این هواپیما کشته شدند.

کد N1025629

وبگردی