آفتاب

یک کارشناس هسته‌ای: بروز حادثه هسته‌ای در امارات غیرممکن است

یک کارشناس هسته‌ای: بروز حادثه هسته‌ای در امارات غیرممکن است

در نشستی که در مورد ایمنی هسته‌ای در امارات متحده عربی انجام شد، کارشناسان هسته‌ای اعلام کردند که بروز حادثه‌ای مثل فاجعه فوکوشیما ژاپن در امارات تقریبا غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری گلف، در نشست ایمنی هسته‌ای که توسط نهاد نظارتی هسته‌ای دولت امارات در مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک انجام شد کارشناسان هسته‌ای بروز یک حادثه مانند آن چه در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن به دلیل بروز سونامی و ورود آب دریا به داخل نیروگاه رخ داد را در امارات به دلیل شرایط جغرافیایی و در نظر گرفتن آخرین جنبه‌های ایمنی تقریبا غیرممکن دانستند.

کریستر ویکتورسن، مدیرکل نهاد نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای امارات (FANR) در این نشست گفت: زمانی که حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما رخ داد، ما در حال بررسی مجوز ساخت شرکت اتمی امارات بودیم. پس از بروز این حادثه به‌سرعت اقدامات مناسب را برای بررسی و تحلیل دلایل رخ دادن این حادثه و این که چه اقداماتی را برای جلوگیری از بروز چنین حادثه‌ای می‌توانیم انجام دهیم را اجرایی کردیم.

او ادامه داد: پس از آن که حادثه فوکوشیما که به دلیل بروز یک زلزله گسترده و ایجاد سونامی رخ داد، ما نیروگاه هسته‌ای باراکا امارات را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا میزان خطری که می‌تواند از این طریق نیروگاه را تهدید کند را بسنجیم. در نهایت پس از ارزیابی‌های متعدد و گسترده و نیز استفاده از کارشناسان هسته‌ای بین‌المللی اطمینان حاصل شد که بروز چنین حادثه‌ای که نیروگاه را تهدید کند تقریبا غیرممکن است.

این کارشناس هسته‌ای هم‌چنین در ادامه توضیحات خود گفت: عمق آب در خلیج ( فارس) 36 متر است این در حالی است که در زمان وقوع سونامی در فوکوشیما ژاپن، آب این منطقه تا 6 هزار متر عمق داشته است. به همین دلیل حتی در صورت بروز سونامی در منطقه خلیج (فارس) موج‌های به وجود آمده ارتفاع بسیار کم‌تری خواهند داشت و خطری را متوجه نیروگاه هسته‌ای باراکا نخواهند کرد.

انتهای پیام

کد N1025610

وبگردی