آفتاب
به مناسبت یازدهمین سالگرد مرگ عرفات؛

عباس: راه عرفات را ادامه می‌دهیم

عباس: راه عرفات را ادامه می‌دهیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) در سالگرد مرگ رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تحقیقات در مورد پرونده مرگ وی تا زمان "کشف کامل حقیقت" ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی به مناسبت یازدهمین سالگرد مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: کمیته ملی که مامور تحقیقات در مورد شرایط فوت یاسر عرفات است، گام‌های بلندی را برداشته است.

وی افزود: این کمیته به فعالیت خود تا زمان کشف کامل حقیقت ادامه می‌دهد.

عباس افزود: راه عرفات را ادامه می‌دهیم و مردم فلسطین برای زندگی آزادانه و همراه با کرامت و به شکست کشاندن تمامی طرح‌های شهرک‌سازی‌های استعمارگرانه در فلسطین بالاخص در قدس مصمم هستند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت و صلح و ثبات در منطقه جز با پایان اشغالگری‌های اسرائیل در سرزمین ما و با استقلال کشور ما به پایتختی قدس شرقی محقق نخواهد شد. تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی در قدس شرقی باعث تبدیل شدن نزاع‌های سیاسی به نزاع دینی می‌شود و پیامدهای وخیمی بر همگان خواهد داشت و در صورتی که مردم ما از امنیت و آزادی و صلح برخوردار نباشند، هیچ کس از آنها برخوردار نخواهد شد.

عباس گفت: وضعیت کنونی نمی‌تواند ادامه داشته باشد، با وجود اینکه ما به فعالیت سیاسی و حقوقی و همچنین مقاومت مسالمت آمیز مردم‌مان برای رسیدن به حقوق ملی خود پایبند هستیم، اما نمی‌توانیم مذاکرات را برای صرف مذاکرات بپذیریم.

انتهای پیام

کد N1025599

وبگردی