آفتاب
با اشاره به بیانات اخیر رهبری؛

زاهدی: ساختار دانشگاه‌ها متناسب با تمدن نوین اسلامی باشد

زاهدی: ساختار دانشگاه‌ها متناسب با تمدن نوین اسلامی باشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید دانشگاه‌ها در کنار مسائل علمی، اخلاق حرفه‌ای و معنوی را مورد توجه قرار دهند تا بر این اساس ساختار دانشگاه ها متناسب با انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی باشد.

محمد مهدی زاهدی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به بیانات اخیر رهبرانقلاب اظهار کرد: رهبر انقلاب امروز مباحث مبسوطی را در مورد اهمیت علم مطرح کردند که می‌تواند دورنمای بسیار خوبی برای ما در رسیدن به نیازهای واقعی باشد.

وی با بیان این‌که «طبق تاکیدات رهبری باید شرایط کشور به سمت برقراری تمدن نوین ایران اسلامی باشد» گفت:‌ قطعا دانشگاه‌ها نقش مهمی در خصوص دستیابی به این موقعیت دارند بر این اساس دانشگاه‌ها باید در کنار مسائل علمی به اخلاق حرفه‌ای و معنویت نیز توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم تامین منابع انسانی مورد نیاز بر اساس نیازهای جمهوری اسلامی ایران برای تقویت اهداف مورد نیاز کشور گفت:‌ باید این مباحث مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه در این صورت این امکان وجود دارد که علم بر ضد اهداف بشریت کار کند یعنی شبیه همان مباحثی که در جنگ جهانی دوم در ارتباط با سلاح هسته‌ای علیه مردم رخ داد.

این نماینده مجلس افزود:‌ از طرف دیگر اگر تنها به مسائل معرفتی و دینی بپردازیم و از توسعه غافل شویم ممکن است کشورمان دچار آسیب های جدی از منظر منابع ملی و قدرت ملی شود و منافع ملی و قدرت ملی و سواستفاده قدرتمندان و قدرت‌طلبان از کشورمان شود و به عبارت دیگر استقلال کشور به خطر بیفتد. از این رو همه باید به بعد علمی و معرفتی و انسان‌سازی در جمهوری اسلامی توجه کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد توجه جدی در مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: طبق تاکیدات ایشان باید حتما استقلال فکری سیاسی و اقتصادی در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد و با خود کم‌بینی و احساس حقارت نسبت به شرق و غرب مبارزه شود. در همین راستا لازم است برای رشد اقتصادی و استفاده از فارغ‌التحصیلان مومن و انقلابی تلاش شده و از اساتید و کارکنان دارای باورهای انقلابی و مذهبی بهره گرفت.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌های‌شان به این موضوع اشاره داشتند که در ابتدا ساختار تعریف شده دانشگاه‌ها بر اساس ساختار غربی بود که لازم است تمام سعی‌مان را بکنیم که این ساختار مناسب با انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی باشد.

انتهای پیام

کد N1025588

وبگردی