آفتاب
107 روز تا انتخابات

به‌روزترین اخبار درباره انتخابات

به‌روزترین اخبار درباره انتخابات

رایزنی‌ها و نشست‌های احزاب و گروه‌ها برای دادن لیست انتخاباتی و گمانه‌زنی‌ها نیز برای اینکه چه جناحی شانس بیشتری دارد تا اکثریت مجلس دهم را به دست بگیرد، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رقابت‌ها در انتخابات این دوره مجلس نیز با شدت قوی‌تری پیگیری می‌شود و مردم حتما در این انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

اصولگرایان هیچگاه در انتخابات مجلس شکست نخورده‌اند

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش روی مجلس با تأکید بر این‌که «اصولگرایان هیچگاه در انتخابات مجلس شکست نخورده‌اند» اظهار کرد: اصولگرایان همانطور که در انتخابات سه دوره اخیر موفق بوده‌اند در انتخابات پیش رو نیز موفق خواهند شد و اکثریت کرسی‌ها را کسب می‌کنند.

وی گفت: همانطور که اصولگرایان توانسته‌اند در جریان انتخابات‌های اخیر با ائتلاف‌هایی میان خود اکثریت مجلس را به دست بیاورند، در مجلس آینده نیز اکثریت مجلس را کسب خواهند کرد با این تفاوت که ممکن است تعداد این اکثریت کمتر از دور‌ه‌های قبل باشد.

جبهه اصلاحات و هوداران دولت باید در یک جبهه قرار گیرند

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت که اگر اصولگرایان و اعتدالیون در انتخابات آینده در یک جبهه واحد قرار گیرند می‌توانند اکثریت مجلس را به دست بیاورند.

وی افزود: توصیه ما به دوستان اعتدالیون این است که بپذیرند با هم باشیم و با یک لیست وارد شویم. قطعا با دوستانمان در این جهت تعامل خواهیم کرد تا ان‌شاءالله به این هدف برسیم.

اصولگرایان در انتخابات مجلس به وحدت نمی‌رسند

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با بیان این‌که «اصولگرایان در انتخابات آینده به وحدت نمی‌رسند» گفت که در انتخابات مجلس آینده شانس پیروزی مستقل‌ها و معتدلین بیشتر از باندهای اصولگرا و اصلاح‌طلب است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر احزاب اصولگرا به تفاهمی نرسیده‌اند البته گروه‌های خاصی که به صورت باندی و جزیره‌ای در بین احزاب اصولگرا در حال فعالیت هستند اقدامات‌شان را انجام می‌دهند و احتمال رسیدن به تفاهم در بین آن‌ها وجود دارد.

بیادی در مورد ترکیب آینده مجلس خاطرنشان کرد: مطمئن باشید شانس پیروزی مستقل‌ها و معتدل‌ها بیشتر از باندهای اصولگرا و اصلاح طلب در انتخابات آینده است از این رو مجلس بعدی مجلس معتدلین است.

حزب کارگزاران در انتخابات آینده لیست نمی‌دهد

علی‌محمد نمازی معاون امور استان‌های حزب کارگزاران با بیان این‌که «این حزب لیست مستقلی در انتخابات مجلس نمی‌دهد» گفت: حزب کارگزاران از فهرست نهایی ائتلاف شورای راهبردی حوزه‌های انتخابیه و تصمیمات شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان حمایت می‌کند.

وی با بیان این‌که «کارگزاران در طول یک سال گذشته بسیار فعال شده است» تصریح کرد: حزب کارگزاران به صورت جدی در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد که یکی از مولفه‌های این حضور دادن برنامه برای انتخابات و معرفی کاندیدا است.

وی گفت: بر این اساس حزب کارگزاران لیست مستقلی به معنای معرفی کاندیداها ارائه نمی‌کند و از فهرست خروجی شورای راهبردی حوزه‌های انتخابیه حمایت می‌کند.

مردم بیایند، تندروها رای نمی‌آورند

مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر این‌که «با حضور گسترده مردم در انتخابات احتمال رای نیاوردن تندروها در انتخابات مجلس بسیار زیاد است» گفت:‌ با توجه به وجود سلایق و جهت‌گیری‌های مختلف در دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تمامی تلاش‌ها جهت رسیدن به یک لیست واحد در دو جریان است تا بتوانند به صورت قوی در مجلس حاضر شود.

وی در مورد لیدرهای جریان‌های اصلاحات گفت:‌ در جریانات 88 خواسته یا ناخواسته یکسری آگاهانه یا ناآگاهانه به صورت هدفمند وارد میدان شدند و به بهانه‌های مختلف لیدرهای اصلاح‌طلب را کنار گذاشتند. این موضوع را در جامعه القا کردند که این افراد علیه نظام کار می‌کنند و با تندروی صحنه را طوری شکل دادند که بتوانند حرف خود را ثابت کنند. طبیعتا چنین افرادی تریبونی برای حرف‌های‌شان داشتند و خیلی‌ها را منزوی کردند.

اصولگرایان در انتخابات دوپینگ سیاسی نکنند

محمدرضا خباز نماینده سابق مجلس با بیان این‌که «اصولگرایان در صورت رسیدن به وحدت در انتخابات دوپینگ نکنند» گفت: اصولگرایان به بازی سیاسی جوانمردانه عمل کنند تا ملت ضمن حضور باشکوه در انتخابات از این حضور لذت ببرد.

وی در مورد احتمال وحدت اصلاح‌طلبان گفت: ارائه لیست واحد از سوی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت آرزوی ماست، اما با توجه به اینکه تنها در تهران احتمال حضور 150 کاندیدای اصلاح‌طلب و حامی دولت وجود دارد این امکان وجود دارد که آنها به دو لیست برسند که در این صورت باز هم جای نگرانی نیست.

مجلس فعلی مانعی در جهت پیشرفت و توسعه کشور است

مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان تاکید کرد که این حزب خارج از چارچوب اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس عمل نخواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که «حزب ندای ایرانیان در انتخابات آینده مجلس خارج از چارچوب اصلاح‌طلبان عمل نخواهد کرد» اظهار کرد: فضای چند جلسه‌ای که من به عنوان نماینده حزب در جلسات شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان حاضر بودم یک فضای همدلی، وحدت و انسجام بود، بیت‌الغزل همه گروه‌های اصلاح‌طلب ضرورت حرکت وحدت‌آمیز و انسجام‌بخش بین گروه‌ها و جریانات اصلاح‌طلب و اعتدال‌گراست.

فراهانی با بیان این‌که «برای آنکه این فضا عوض شود چاره‌ای جز فرمول انتخابات 92 وجود ندارد» افزود: باید همان فرمولی که اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 92 داشتند را بازآفرینی کنیم و حزب ندای ایرانیان هم ملتزم به حرکت رو به جلو برای توسعه کشور است. ما به دنبال تشکیل مجلسی همسو با برنامه‌های توسعه کشور، اصلاح‌طلب، خردگرا و عقلانی برای پیشبرد اهداف توسعه کشور هستیم.

مردم به افراطی‌ها رای نمی‌دهند

ایرج ندیمی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت که حضور افراطیون در مجلس آینده از دو جناح چپ و راست به شکل حداقلی خواهد بود.

وی اظهار کرد: معتقدم مردم در انتخابات آینده مجلس به افراطی‌های دو گروه رای نمی‌دهند، چراکه آرامش را برای رشد و توسعه کشور لازم‌تر می‌بینند.

وی با بیان این‌که «رای اصولگرایان و جریان حامی دولت در انتخابات آینده مجلس تا الان برابر است» گفت: البته جهت‌گیری مردم بعد از ثبت‌نام و اعلام صلاحیت‌ها مشخص می‌شود، اما آن‌چه مسلم است مردم به کسانی رای می‌دهند که مشکلات‌شان را از جمله مشکلات برون مرزی و مشکلات داخلی با تاکید بر مسائل اقتصادی حل کنند.

مردم در انتخاب‌هایشان به سیاست کاری ندارند

حجت‌الاسلام موسی قربانی نماینده سابق مجلس با تاکید بر این‌که «مردم در نحوه انتخاب کاندیدای موردنظرشان به جریان و احزاب سیاسی کاری ندارند» گفت: ترکیب مجلس آینده منوط به طیف فکری کاندیداهای پیروز در شهرهای کوچک و همچنین رخ دادن اتفاقی در حوزه اقتصادی کشور است.

وی گفت: این را بپذیریم که مردم در انتخاب‌هایشان به سیاست کاری ندارند به طوری که از صندوق دولت اصولگرایان آقای خاتمی به عنوان رئیس دولت بیرون آمد. از صندوق اصلاح طلبان آقای احمدی‌نژاد و از صندوق دولت آقای احمدی‌نژاد آقای روحانی بیرون آمد. این‌ها همه نشان می‌دهد که مردم انتخاب کننده اصلی و نهایی هستند.

در انتخابات پیش رو 50 میلیون نفر رای می‌دهند

سید محمد غرضی با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چه رسانه‌ها حضور داشته باشند و چه حضور نداشته باشند در انتخابات پیش رو بیش از 50 میلیون نفر از مردم شرکت خواهند کرد.

وی با تاکید بر این‌که «نباید نگران حضور مردم در انتخابات باشیم» افزود: باید نگران این باشیم که کدام نماینده با کدام هدف به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند در این صورت است که رسانه‌ها وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند.

علاقه‌مند به حضور ناطق نوری، لاریجانی، باهنر و ابوترابی در مجلس آینده هستیم

جواد اطاعت فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که «اصلاح طلبان شانس در دست گرفتن اکثریت مجلس را دارند» گفت: ما علاقه‌مند هستیم که در مجلس آینده کسانی همچون ناطق نوری، لاریجانی، باهنر، ابوترابی و همفکرانش حضور یابند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد میزان تأثیرگذاری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به ریاست عارف جهت رسیدن اصلاح‌طلبان به لیست مشترک گفت: همه فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان زیر نظر رهبری اصلاحات انجام می‌شود و جهت‌گیری‌ها و هدایت‌ها توسط آقای خاتمی صورت می‌گیرد. کارکردهای اجرایی نیز به شورای اصلاح‌طلبان واگذار شده که ریاست آن به عهده آقای عارف است. بنابراین دیگر دلیلی برای تفرقه و تشتت دیده نمی‌شود.

این نماینده سابق مجلس توضیح داد: ما علاقه‌مند هستیم کسانی همچون آقای ناطق نوری و لاریجانی وارد مجلس بعدی شوند. این خیلی مهم است که مجلس آینده مجلسی مرکب از طیف‌های مربوط به آقای لاریجانی،‌ باهنر و ابوترابی باشند.

هنوز تصمیم قطعی برای مجلس نگرفته‌ام

فاطمه هاشمی رفسنجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعلام کرد که هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات مجلس دهم نگرفته‌ام.

وی اظهار کرد: اگر احساس کنم که می‌توانم در مجلس مثمر ثمر باشم در انتخابات شرکت خواهم کرد.

آرای مردم در انتخابات درست هدایت شود

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم هدایت درست رای مردم یادآور شد: گاهی در زمان انتخابات آرا به درستی هدایت نمی‌شوند و به بیراهه می‌روند مثل انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم که سرنوشت آن را می‌دانیم اما در انتخابات مجلس آینده باید اطلاعات صحیح به مردم بدهیم تا افرادی که می‌خواهند وارد این سنگر حساس شوند افراد مومن، متدین، انقلابی، وفادار به امام و رهبری و به‌دور از دنیا و ثروت دنیا باشند و هدفشان خدمت به ملت باشد.

ضرورت همکاری مدیران در برگزاری انتخابات

فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت همکاری همه مدیران در برگزاری امر انتخابات تاکید کرد.

وی افزود: همه مدیران باید از ظرفیت‌های موجود خود در امر انتخابات استفاده کنند و در غیر این صورت با آن‌ها برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

پیش‌بینی840 شعبه اخذ رای برای انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد

جلیل حسنی دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: 840 شعبه اخذ رای برای انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.

وی در همایش فرمانداران و بخشداران کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم هماهنگی و همگرایی و هم چنین فراهم نمودن امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخاباتی پرشور تاکید کرد.

وی اظهار کرد: حدود 840 شعب اخذ رای در سطح استان تدارک دیده شده که از این مجموع 46 درصد شعبه‌ها سیار و بیش از 50 درصد شعبه‌ها ثابت هستند. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ابعاد مختلف، از تاریخ 20 آذر به بعد هیات‌های اجرایی تشکیل و وظیفه هیات‌ها مشخص خواهد شد. ثبت نام مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر و مجلس شورای اسلامی از 28 آذر انجام خواهد شد.

انتخابات در شیراز تمام الکترونیک برگزار می‌شود

هادی پژوهش‌جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد که انتخابات‌ در شیراز به شکل تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات در سایر نقاط استان فارس، به شکل نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی گفت: مجریان انتخابات از شش ماه قبل از روز برگزاری به صورت مستقیم با این رویداد سروکار دارند و تلاش می‌کنند انتخابات به مطلوب‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام

کد N1025517

وبگردی