آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

ترقی:کار سپاه در دستگیری‌های اخیر بر اساس وظیفه‌اش بوده است

ترقی:کار سپاه در دستگیری‌های اخیر بر اساس وظیفه‌اش بوده است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش روی مجلس با تأکید بر اینکه اصولگرایان هیچگاه در انتخابات مجلس شکست نخورده‌اند، اظهار کرد: اصولگرایان همانطور که در انتخابات سه دوره اخیر موفق بوده‌اند در انتخابات پیش رو نیز موفق خواهند شد و اکثریت کرسی‌ها را کسب می‌کنند.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش روی مجلس با تأکید بر اینکه اصولگرایان هیچگاه در انتخابات مجلس شکست نخورده‌اند، اظهار کرد: اصولگرایان همانطور که در انتخابات سه دوره اخیر موفق بوده‌اند در انتخابات پیش رو نیز موفق خواهند شد و اکثریت کرسی‌ها را کسب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات درباره دستگیری‌های اخیر تعدادی از فعالان رسانه‌ای و اظهارات رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی در این زمینه با بیان اینکه کسانی که در مسئولیت‌های مهم نظام قرار دارند باید در چارچوب وظایف خود حرف بزنند، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور مسئولیت‌های خود را دارند و رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه یا مسئول دستگاه اطلاعاتی سپاه نیست که بخواهد در مورد مسأله بازداشت‌های اخیر اظهارنظر کند.

وی با تأکید براینکه در نظام هر کسی باید وظیفه خود را انجام دهد، ادامه داد: قضاوت نسبت به این نوع مسائل باید در جایگاه خود صورت بگیرد، اما در مورد اینکه آیا نفس این کار یعنی کسب اطلاعات راجع به جریانی مفسد در رسانه‌های کشور وظیفه سپاه است یا نه،‌ باید گفت که این موضوع کاملاً وظیفه سپاه است؛ چرا که سپاه مسئول پاسداری از انقلاب اسلامی است.

ترقی با بیان اینکه تنها جای سوالی که وجود دارد این است که آیا کاری که وظیفه سپاه بوده، انجام شده است، اظهار کرد: در این زمینه پرسش‌هایی مطرح می‌شود که آیا قبل از انجام محاکمه و تشکیل پرونده و رسیدگی دستگاه قضایی این امکان وجود دارد که اسامی افراد متهم را اعلام کنیم یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: از این موضوع که چه کسانی این اسامی را منتشر و نقد کرده‌اند عده‌ای سوءاستفاده کرده و به این اقدام که به صورت قانونی انجام شده است جنبه سیاسی می‌دهند. این در حالی است که از اینگونه اشتباهات در قوه قضائیه نیز اتفاق می‌افتد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به بررسی جریان‌های فعال در انتخابات پیش روی مجلس پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر 5 جریان در حال فعالیت در زمینه انتخابات هستند، اظهار کرد: امروز جریان‌های اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدا‌ل گرایان و مستقلین در حال فعالیت در عرصه انتخابات هستند. در کنار اینها جریان خارجی‌ها و بیگانگان نیز در زمینه انتخابات پیش روی مجلس فعالیت‌هایی می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در سه انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصولگرایان نشان دادند که همواره موفق عمل می‌کنند، اظهار کرد: همانطور که اصولگرایان توانسته اند در جریان انتخابات‌های اخیر با ائتلاف‌هایی میان خود اکثریت مجلس را به دست بیاورند، در مجلس آینده نیز اکثریت مجلس را کسب خواهند کرد با این تفاوت که ممکن است تعداد این اکثریت کمتر از دور‌ه‌های قبل باشد.

ترقی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شرایط با گذشته تفاوت بسیاری نکرده است و فقط رقابت اصلاح طلبان و معتدلین افزایش یافته و رقابت انتخابات پیش رو جدی‌تر از قبل برگزار می‌شود، اظهار کرد: سختی دوره فعلی صرفاً در این است که رقابت ها مقداری جدی‌تر از قبل برگزار می‌شود اما فضای جامعه تغییر آنچنانی نداشته است. چرا که اعتدال‌گرایان و اصلاح طلبان ظرف دو سالی که روی کار آمده‌اند، فیلی هوا نکرده و مشکلی از مردم را برطرف نکرده‌اند که مردم بگویند با رأی دادن به آنها حتماً مشکلاتشان برطرف می‌شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به اهمیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات در جامعه رسانه‌ای کشور پرداخت خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات کمک بسیاری به آشنا شدن نخبگان سیاسی با مردم از طریق ظرفیت‌های رسانه‌ها و همچنین آشنایی مردم با گرایش‌های مختلف و مشارکت آنها در مسائل گوناگون می‌کند.

وی در پایان درباره نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بر تأثیرگذاری رسانه ها در این زمینه تأکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها هر قدر که بتوانند مردم را نسبت به نتیجه آنچه که انتخاب می‌کنند آگاه کنند و به آنها یادآوری کنند که چه تأثیرگذاری می‌توانند در سرنوشت خود داشته باشند، قطعاً موجبات افزایش مشارکت مردم را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1025359

وبگردی