آفتاب
محبی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا:

برنامه دولت برای مقابله با رکود بیانگر مسئولیت‌پذیریش است

برنامه دولت برای مقابله با رکود بیانگر مسئولیت‌پذیریش است

یک نماینده پیشین مجلس با بیان این‌که «برنامه دولت برای مقابله با رکود بیانگر مسئولیت‌پذیری دولت است»، گفت: دولت در کنار تدوین بسته‌های اقتصادی باید تصمیم‌گیری‌ها را از حوزه بخشی به سیاستگذاری عمومی بکشاند تا شاهد گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

جهانبخش محبی‌نیا با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان این‌که «با این نوع عملکردها در حوزه اقتصادی، اژدهای رکود در ایران زخمی نخواهد شد» ادامه داد: دادن تسهیلات برای خرید خودرو نوعی خوش خدمتی به شرکت‌های خودروسازی است.

وی با اشاره به تاکیدات جهانگیری وزیر وقت صنعت در مجلس پنجم مبنی بر این‌که «بعد از حمایت چهار ساله از صنعت خودروسازی دیگر این صنعت به حمایت دولت و مجلس نیاز نخواهد داشت» افزود: اکنون سال‌ها از آن دوران می‌گذرد و باز هم نگاه‌مان به صنعت خودروسازی یارانه‌ای است و برخی اوقات تحلیل‌های نادرستی از وضعیت این صنعت داریم.

وی با تاکید بر لزوم تولید خودروی رقابتی در کشور گفت: در کشورهای پیشرفته خودرویی تولید می‌شود که بتواند نیاز مصرف‌کننده را برآورده کند؛ بنابراین نباید تصور شود که پاسخ به عطش مردم برای خرید خودرو می‌تواند تکانی به خودروسازی داخل بدهد.

این نماینده سابق مجلس با بیان این‌که «دولت باید برای مقابله با رکود و تحریک رشد اقتصادی برنامه‌ مدونی داشته باشد»، گفت: در حال حاضر برنامه دولت برای تحریک رشد اقتصادی و ذخیره کردن اژدهای رکود در سطح اولیه مصرف متناسب با نگاه‌های صنفی وزراست، این موضوع را دو سال گذشته در نامه‌ای به رییس‌جمهور ذکر کردم و اخیرا نیز چهار وزیر به یادآوری این مسائل در نامه به رییس‌جمهور پرداختند.

وی تاکید کرد: باید در تدوین بسته‌های اقتصادی سهم تمامی عوامل تولید دیده شود و سهم تصمیم‌گیری‌ها از حوزه بخشی به سیاستگذاری عمومی کشانده شود که طبیعتا در این شرایط می‌توان شاهد اتفاق خوشایندی در حوزه اقتصادی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت فعلی سامان نیابد متاسفانه با یک تورم افسارگسیخته شب عید مواجه خواهیم شد که نه تنها رکود را حل نمی‌کند بلکه مشکلات دیگری را به کشور اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1025302

وبگردی