آفتاب
فرمانده کل نیروی هوایی هند بیان کرد:

نفوذ چین در شبه قاره بر سیاستهای دهلی تأثیرگذار است

نفوذ چین در شبه قاره بر سیاستهای دهلی تأثیرگذار است

فرمانده کل نیروی هوایی هند «اورپ راها» در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس «سبرو تو مکرجی» گفت: پاکستان، چین و گروه جدایی طلب «نکسل» خطر بزرگی برای هندوستان محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، فرمانده نیروی هوایی هند ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس «سبرو تو مکرجی» گفت: گسترش روز افزون نفوذ چین در منطقه شبه قاره بر سیاست های داخلی و خارجی هند تاثیرگذار خواهد بود. چین علاوه بر پاکستان روابط اقتصادی و نظامی خود را با دیگر کشورهای همسایه خود افزایش می دهد.

توسعه زیرساختهای بزرگترین پایگاه هوایی جهان «داوچینگ یادنگ» در منطقه خودمختاز تبت، احداث کریدور اقتصادی- تجاری و ساخت بندرگاه گوادر در پاکستان و توسعه روابط نظامی چین با کشورهای سریلانکا، نپال، بوتان و میانمار باعث نگرانی هند هستند.

او در ادامه سخنان خود بیان کرد: کمک ارتش پاکستان به گروههای مسلح  و دخالت در امور داخلی منطقه «جامو و کشیمیر» تحت نظر هند باعث تنش بین دو کشور شده است. با وجود مساعد نبودن وضعیت داخلی، پاکستان با کشورهای چین و آمریکا روابط متعادلی برقرار کرده است در حالیکه همکاری کشورهای چین، آمریکا و کره شمالی با پاکستان در بخش سلاحهای اتمی و هواپیماهای جنگی باعث نگرانی بیشتر هند شده است.

«اورپ راها» در ادامه افزود: جدایی طلبان «نکسل» خطر بزرگی برای امنیت داخلی هند هستند و اگر به شدت با این گروه جدایی طلب برخورد نشود به وضعیتی بحرانی تبدیل خواهد شد.

کد N1025300

وبگردی