آفتاب

کلینتون از اعلان جنگ علیه داعش حمایت نمی‌کند

کلینتون از اعلان جنگ علیه داعش حمایت نمی‌کند

هیلاری کلینتون اعلام کرد که "با توجه به ماهیت مبهم تهدید داعش"، در حال حاضر از اعلان جنگ علیه این گروه تروریستی حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی این کشور گفت: آمریکا باید به درک بهتری نسبت به تهدید گروه تروریست داعش برسد. آمریکا همچنین باید به خوبی هزینه‌ها را نیز برآورد کند چراکه اگر اعلان جنگ می‌کنید باید بودجه‌ای برای حمایت از آن نیز داشته باشید.

وی افزود: فکر نمی‌کنم اعلام جنگ با تهدیدی همچون داعش که مبهم و سراسری است، کار عاقلانه‌ای باشد.

این اظهارات کلینتون در حالی منتشر شد که برخی از اعضای کنگره در تلاشند تا همزمان با افزایش مداخله نظامی آمریکا در عراق و سوریه اختیارات جدیدی برای استفاده از نیروی نظامی به دست آورند.

کلینتون همچنین به حادثه اخیر سقوط هواپیمای سوری در شبه‌جزیره سیناء اشاره کرد و گفت: اگر شاخه‌ای از داعش بمبی را در این هواپیمای مسافربری روسی جاسازی کرده باشد، این مساله خطرات و هشدارهایی را نه‌تنها برای آمریکا بلکه برای دیگر کشورها به وجود می‌آورد.

وی از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای استقرار تعداد اندکی نیروی عملیاتی ویژه در شمال سوریه با هدف کمک به نیروهای زمینی محلی در مبارزه با داعش حمایت کرده اما با ورود مجدد آمریکا به جنگ زمینی بزرگی در خاورمیانه برای مبارزه با داعش مخالف است.

کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه از نقش تهاجمی‌تر آمریکا در جنگ داخلی سوریه حمایت کرد و خواستار اعمال یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز این منطقه شده است؛ اقدامی که دولت اوباما با آن مخالف است.

انتهای پیام

کد N1025283

وبگردی