آفتاب

اذعان یک سناتور جمهوری‌خواه به قدرتمندتر شدن ایران در پی توافق هسته‌ای

اذعان یک سناتور جمهوری‌خواه به قدرتمندتر شدن ایران در پی توافق هسته‌ای

یک نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اذعان به قدرتمندتر شدن ایران در پی توافق هسته‌ای گفت که اکنون دولت آمریکا فکر می‌کند با کمک نظامی به اسراییل، می‌تواند آن‌ را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور لیندسی گراهام که نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 نیز محسوب می‌شود در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست از سیاست‌های باراک اوباما رییس جمهور آمریکا انتقاد کرد و با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: دولت آمریکا سبب تقویت مهم‌ترین دشمن اسرائیل (ایران) شده است و در عین حال بر این باور است که با تقویت ارتش اسرائیل می‌تواند نگرانی‌ها را در این باره بر طرف کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و باراک اوباما روز دوشنبه هفته جاری برای اولین بار پس از توافق هسته‌ای با یکدیگر در واشنگتن دیدار و درباره افزایش کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو گفت‌وگو کردند.

گراهام همچنین با ادعای این‌که توافق ایران و گروه1+5 راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را هموار می‌کند، افزود: من کاملا از دادن تسلیحات به اسراییل حمایت می‌کنم اما سلاح کافی برای اعطا یا فروش به آن‌ها برای دفاع از خودشان در برابر یک ایران قدرتمندتر وجود ندارد.

گراهام که از سال 2003 سناتور است، بیش از هر جایی به اراضی اشغالی سفر کرده است. سفر اخیر او به این اراضی پیش از آن انجام شد که وی اعلام کرد قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی این کشور هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام

کد N1025148

وبگردی