آفتاب
بزودی انجامی می شود؛

نشست مشترک صهیونیست ها با آمریکا در خصوص کمک نظامی به تل آویو

نشست مشترک صهیونیست ها با آمریکا در خصوص کمک نظامی به تل آویو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور آمریکا خواستار تحویل تسلیحاتی شده که ارسال آنها به سرزمین های اشغالی نیازمند بررسی های بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» در دیدار روز دوشنبه خود با «باراک اوباما» خواستار تسلیحاتی شده که فقط ارتش آمریکا آنها را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، گویا تصمیم روسیه برای نهایی کردن قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس ۳۰۰ به ایران موجب شده تا نتانیاهو بر درخواست خود پافشاری کند.

تصمیم روسیه برای تحویل سامانه‌های دفاع هوایی به ایران، در روزی اعلام شد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و  نخست وزیر اسرائیل در دیداری در کاخ سفید در باره افزایش کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر گفتگو کردند.

اسرائیل در فهرست خود خواهان دریافت اسکادرانی دیگر از جنگنده‌های اف- ۳۵ آمریکایی، هواپیماهای جنگی عمود پرواز، بمب‌های سنگین‌تر و یک سری تجهیزات پیشرفته شده که تا حال تنها در اختیار ارتش آمریکا بوده است.

در همین رابطه قرار است، هیاتی مشترک از رژیم صهیونیستی و آمریکا در هفته‌های آینده حول نهایی کردن سند تفاهم افزایش کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش اسرائیل کار کنند.

دولت آمریکا ۲۰ درصد بودجه دفاعی اسرائیل را تأمین می‌کند. چارچوب کنونی توافق همکارهای نظامی دو کشور که در سال ۲۰۰۷ و برای دوره‌ای ۱۰ ساله تعریف شده، مبلغ کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل را برای این مدت ۳۰ میلیارد دلار تعیین کرده است.

کد N1025065

وبگردی