آفتاب

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دست‌هایی در کار است که صنعت چای را از بین ببرد»، گفت: تمامی چای‌های وارداتی به صورت قاچاق وارد نمی‌شود و متاسفانه یکسری دستگاه‌ها هستند که به دلیل سودآوری آن در واردات چای نقش دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمدمهدی رهبری املشی در نشست با مدیران واحدهای چایسازی شهرستان املش و مدیران سندیکای کارخانجات چای شمال، اظهار کرد: تصمیم گیرندگان اصلی چای در کشور به خوبی بر مسائل چای واقف نیستند و خیلی از موضوعات چای را نمی‌دانند. اگر دورنمای چای به همین وضع بماند، خوب نیست و صنعت چای در آینده از بین خواهد رفت زیرا دست‌هایی در کار است که صنعت چای را از بین ببرد.

وی گفت: تمامی چای‌های وارداتی به صورت قاچاق وارد نمی‌شود و متاسفانه یکسری نهادها هستند که به دلیل سودآوری آن در واردات چای نقش دارند.

وی درباره مشکلات کارخانه‌داران نیز گفت: نباید مشکلات گذشته را با مشکلات یکی دو سال اخیر گره بزنید و انصافا در این سه سال اخیر وضع شما نسبت به گذشته بهتر بوده است؛ چای تولیدی شما به فروش رفته و اقبال مردم هم از مصرف چای داخلی بیشتر شده و دولت دکتر روحانی هم در حمایت از صنعت چای جدیت دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: سازمان چای کشور هم‌اکنون برنامه پنج ساله و ده ساله برای صنعت چای تدوین و تهیه کرده است و باید تلاش کنیم تنظیم بازار چای و همین صدور حواله‌های چای در دست خود سازمان چای کشور باشد و در این بخش‌ها سیاستگذاری کند.

انتهای پیام

کد N1025011

وبگردی