آفتاب

اولین مانور مشترک نیروهای هوایی چین و تایلند برگزار می‌شود

اولین مانور مشترک نیروهای هوایی چین و تایلند برگزار می‌شود

وزارت دفاع چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نیروهای هوایی پکن و بانکوک ماه جاری میلادی اولین مانور مشترک خود را برگزار می‌کنند؛ این نشان‌دهنده افزایش همکاری‌های تایلند تحت رهبری ارتش، با پکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ کوتاهی اعلام کرد، رزمایش‌های "حمله شاهین 2015" در پایگاه کورات نیروی هوایی سلطنتی تایلند بین 12 تا سی‌ام نوامبر برگزار می‌شود. در ادامه این بیانیه بدون توضیح بیشتر آمده است: هدف از برگزاری این رزمایش مشترک افزایش یادگیری دوجانبه و درک میان نیروهای هوایی دو کشور و نیز تعمیق همکاری عملی میان چین و تایلند و نیز ارتقای اعتماد دوجانبه و دوستی است.

کودتای تحت رهبری ارتش، دولت منتخب تایلند را در مه سال گذشته سرنگون کرد که این اقدام در پی چندین ماه خشونت‌های خیابانی رخ داد. کودتای تایلند از سوی کشورهای غربی محکوم شد و با کاهش روابط دیپلماتیک همراه بود اما حاکمان نظامی تایلند می‌گویند که پس از این اقدام با حمایت چین روبه‌رو شدند.

از آن زمان به بعد، تایلند که متحد دیرینه ایالات متحده است، به دنبال ارتقای روابط با همسایگانش بوده است. بانکوک همکاری‌ها با چین را افزایش داده و در مقابل پکن نیز با اعطای وام و کمک به زیرساخت‌ کشورها نفوذش را در منطقه گسترش داده است.

انتهای پیام

کد N1024937

وبگردی