آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

اطاعت:علاقه‌مند به حضور ناطق نوری، لاریجانی، باهنر و ابوترابی در مجلس آینده هستیم

اطاعت:علاقه‌مند به حضور ناطق نوری، لاریجانی، باهنر و ابوترابی در مجلس آینده هستیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان شانس در دست گرفتن اکثریت مجلس را دارند گفت: ما علاقه‌مند هستیم که در مجلس آینده کسانی همچون ناطق نوری، لاریجانی، باهنر، ابوترابی و همفکرانش حضور یابند.

جواد اطاعت با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا در خصوص نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در عرصه عمومی و حوزه اجتماعی در مقایسه با سایر رقبا از موقعیت بهتری از نظر انسجام برخوردار هستند که با تشکیل شورای اصلاح‌طلبان اختلاف سلیقه‌های اندک نیز به همگرایی و انسجام تبدیل می‌شود.

وی در عین حال گفت: اگر شورای نگهبان با نگاه موثق‌تری نسبت به حضور نامزدهای اصلاح‌طلب برخورد کند و سخت‌گیری‌ها را کاهش دهد طبیعتا اصلاح‌طلبان شانس در دست گرفتن اکثریت مجلس را دارند منتها با توجه به جمیع جهات و داشتن نگاه واقع‌بینانه به عرصه سیاسی، اجتماعی و حضور اصلاح‌طلبان می‌توان این گونه پیش‌بینی کرد که مجلس آینده الگویی از مجلس پنجم خواهد بود.

اطاعت ادامه داد: در وهله اول ما دوست داریم که اکثریت مجلس اصلاح طلب باشند اما اگر مقداری سقف انتظارات را پایین‌تر بیاوریم باید همه بر وجود مجلسی عاقل، کارشناسی، با حضور نیروهای متخصص معتقد باشند که این دستاورد خوبی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد میزان تأثیرگذاری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به ریاست عارف جهت رسیدن اصلاح‌طلبان به لیست مشترک گفت: همه فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان زیر نظر رهبری اصلاحات انجام می‌شود و جهت‌گیری‌ها و هدایت‌ها توسط آقای خاتمی صورت می‌گیرد. کارکردهای اجرایی نیز به شورای اصلاح‌طلبان واگذار شده که ریاست آن به عهده آقای عارف است. بنابراین دیگر دلیلی برای تفرقه و تشتت دیده نمی‌شود.

اطاعت در خصوص احتمال رسیدن اصلاح طلبان به لیست واحد یادآورشد: ممکن است اصلاح‌طلبان در برخی حوزه‌ها مشکل داشته باشند بدان معنا که در برخی حوزه‌ها کاندیدایی نداشته و یا در حوزه‌های دیگر با تعدد کاندیدا مواجه شوند، در غیر این صورت اصلاح‌طلبان مشکلی برای رسیدن به لیست واحد ندارند.

وی در باره نحوه ورود اصول‌گران به انتخابات نیز تاکید کرد: طبیعتا اصول‌گرایان از نظر عرصه اجتماعی و اتحاد و انسجام سازمانی و حزبی مشکلات‌شان بیشتر از اصلاح‌طلبان است اما در عرصه سیاسی وضع بهتری دارند. ما علاقه‌مند هستیم که اصول‌گرایان به گونه‌ای عمل کنند که خروجی انتخابات، انتخاب عقلای اصول‌گرا باشد.

این نماینده سابق مجلس توضیح داد: ما علاقه‌مند هستیم کسانی همچون آقای ناطق نوری و لاریجانی وارد مجلس بعدی شوند. این خیلی مهم است که مجلس آینده مجلسی مرکب از طیف‌های مربوط به آقای لاریجانی،‌ باهنر و ابوترابی باشند.

اطاعت ادامه داد: اگر آقای ناطق نوری در عرصه انتخابات حضور پیدا کند خیلی خوب است و وزنی به مجلس می‌دهد و می‌توان از تجربه‌ ایشان استفاده کرد. اگر هم ایشان حضور پیدا کنند همین که همفکرانشان در اکثریت باشند جای خوشحالی است.

وی در مورد احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ناطق نوری تصریح کرد: ما دوست داریم از رقبایمان کسانی رأی آورند که با تجربه باشند ومنافع ملی کشور برای آن‌ها در اولویت باشد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: اینکه علاقه‌مند هستیم آقای ناطق نوری، لاریجانی، باهنر و ابوترابی در اکثریت مجلس باشند به معنای دادن لیست مشترک به آن‌ها نیست. ما دوست داریم عقلای اصول‌گرا و اصلاح‌طلب با یکدیگر رقابت کنند تا آنچه مردم تشخیص دهند محقق شود که قطعا به خیر و صلاح کشور است.

انتهای پیام

کد N1024930

وبگردی