آفتاب
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس:

قوانین صید و شکار نیازمند بازنگری صریح و سریع است

قوانین صید و شکار نیازمند بازنگری صریح و سریع است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عنوان «قوانین صید و شکار» گفت: قوانین صید و شکار نیازمند بازنگری صریح و سریع است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تابش در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری مهر و در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص میزان بازدارندگی قوانین صید و شکار گفت: اینکه بگوییم قوانین صید و شکار یعنی از اول مجوز می دهیم شکار انجام شود و بعد قوانین بازدارنده می گذاریم که این مطلوب نیست البته قوانین صید و شکار نیازمند بازنگری صریح و سریع است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر ورود بنزین یورو ۴ تاثیری در بهبود وضعیت هوا داشته یا نه، توضیح داد: این موضوع در کلانشهرها به طور گسترده تاثیرات خود را نشان داده و در تهران هم طبق آماری که نهادهای ذیربط اعلام کردند، شاهد بهبود وضعیت بوده ایم و در مجموع ورود بنزین استاندارد و مطلوب توانسته تاثیرات مثبتی داشته باشد اما باید سعی کنیم برای حفظ منافع ملی، پالایشگاه های خودمان را به توانایی تولید بنزین باکیفیت برسانیم البته اقدامات گسترده ای توسط وزارت نفت در این خصوص در حال ساماندهی است که لازم است از مهندس زنگنه تقدیر کنیم.

وی در خصوص قوانین مربوط به جنگل خواری و دریاخواری نیز گفت: گرچه در بخش قانون گذاری ضعف هایی وجود دارد، اما در این رابطه هم قانون ِ خوب موثر است، هم اجرای مطلوب و هم نظارت.

تابش در این رابطه تشریح کرد: اگر مأموران اجرایی و قضایی خوب عمل نکنند، قانون ِ خوب به درد نمی خورد. در عین حال اگر قانون حتی اشاراتی به این بحث داشته باشد و مجری و قاضی توانمند باشند، از همان روزنه ها می توانند استفاده کنند.

وی در خصوص تبدیل مناطق حفاظت شده به مناطق گردشگری افزود: هیچ وقت مناطق حفاظت شده نمی تواند تبدیل به مناطق گردشگری شود، اما شاید با ایجاد زوم هایی بتوان از این فضاها استفاده بهینه کرد.

تابش تاکید کرد: اینکه بخشی را به منطقه حفاظت شده محصور کرده و آن را به امان خدا رها کنیم، شایسته نیست و به طور طبیعی آنها را از بین می بریم. البته بحث میراث فرهنگی با محیط زیست متفاوت است. من معتقدم باید برای ایجاد زوم هایی که قابلیت انجام فعالیت های مثبت در آنها وجود دارد، اقدام شود تا از درآمد آن برای حفظ و احیاء استفاده بهینه و منطقی صورت گیرد.

کد N1024898

وبگردی