آفتاب
با هدف رسیدن به صلح پایدار در کلمبیا؛

رهبر شورشیان «فارک» کار خرید سلاح را متوقف کرد

رهبر شورشیان «فارک» کار خرید سلاح را متوقف کرد

شورشیان «فارک» در ادامه تلاش برای خاتمه دادن به جنگ ۵۰ ساله با دولت کلمبیا تصمیم گرفتند تا به امر تامین مهمات و خرید سلاح پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرنسا لاتینا، «رودریکو لندونو اچوری» رهبر شورشیان «فارک» بزرگترین گروه مخالف دولت کلمبیا، با درج مطلبی در صفحه توئیتر خود عنوان کرد که از ماه میلادی سپتامبر به شبه نظامیان تحت کنترل خود دستور داده تا خرید هرگونه سلاح و تجهیزات جنگی را متوقف کنند.

وی که تحت نام مستعار «تیموچنکو» شناخته می شود گفت که این تصمیم نشان دهنده تعهد فارک به کاهش دامنه درگیری با نیروهای ارتش است.

درگیری بین ارتش کلمبیا و شورشیان چپ گرای فارک از سال ۱۹۶۴ میلادی آغاز شده و تا کنون جان نزدیک به ۲۲۰ هزار نفر را گرفته است.

اما طرفین نزدیک به سه سال است که با وساطت کشور کوبا مذاکرات صلح را پیگیری می کنند و انتظار می رود که در ماه مارس سال میلادی ۲۰۱۶، موفق به امضای توافق آتش بس دائم شوند.

از ۲۰ ماه جولای ۲۰۱۵، گروه فارک به طور یک طرفه فرمان آتش بس صادر کرد تا به این ترتیب مردم کمتری قربانی شده و آتش جنگ نیز رو به خاموشی رود. در اقدامی متقابل، دولت کلمبیا هم حملات هوایی علیه مواضع فارک را به حال تعلیق درآورد حال آنکه عملیات زمینی علیه شورشیان همچنان ادامه دارد و در مواردی روند صلح را با چالش مواجه می سازد.

 

کد N1024894

وبگردی