آفتاب

تلاش روسیه برای فروش 10 میلیارد دلار سلاح به عربستان در سفر ملک سلمان به مسکو

تلاش روسیه برای فروش 10 میلیارد دلار سلاح به عربستان در سفر ملک سلمان به مسکو

منابع داخلی روسیه می‌گویند که مسکو احتمالا مجموعه قراردادهایی به ارزش 10 میلیارد دلار و با هدف تامین تسلیحات برای ریاض را به پادشاه عربستان پیشنهاد خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین 27 اکتبر در جمع خبرنگاران گفت که برای سفر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک اقدام می‌شود. روزنامه ودوموستی روسیه نیز روز سه‌شنبه گزارش داد که ملک سلمان احتمالا در اواخر نوامبر به مسکو سفر می‌کند و قراردادهایی به ارزش 10 میلیارد دلار برای این سفر تهیه شده است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در شرکت دولت فناوری روسیه "روس‌تک" و صادرکننده تسلیحات روسی "روسو بورون اکسپورت" گزارش داد، عربستان سعودی مایل به خرید سیستم‌های موشکی اسکندر در سال جاری میلادی است. این سیستم‌ها با نام استون اس.اس – 26 (SS-26 Stone) در ناتو شناخته شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و ملک سلمان ماه آوریل برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط توافق کردند.

براساس گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، عربستان سعودی یکی از بزرگترین واردکننده تسلیحات جهان است و در سال 2015 حدود 80 میلیارد دلار را برای هزینه‌های نظامی اختصاص داد.

انتهای پیام

کد N1024820

وبگردی