آفتاب

احتمال از سرگیری پروازهای آمریکا-کوبا تا پایان 2015

احتمال از سرگیری پروازهای آمریکا-کوبا تا پایان 2015

یک مقام ارشد کوبا اعلام کرد، احتمال دارد که آمریکا و کوبا تا پایان امسال (2015) قراردادی را برای از سرگیری پروازهای خطوط هوایی و خدمات پستی میان دو کشور امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزفینا ویدال، رییس امور آمریکا در وزارت خارجه کوبا و رییس هیات مذاکره کننده با طرف آمریکایی در سفارت کوبا در واشنگتن در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما به انعقاد اولین قراردادها بسیار نزدیک هستیم که می‌توانیم خبر امضای آنها را در هفته‌های آتی اعلام کنیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که این توافق‌ها درباره موضوعاتی مانند محافظت از محیط زیست و مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر تا پایان امسال به امضا برسد.

ویدال اضافه کرد: در حالیکه توافقی درباره از سرگیری پروازهای مستقیم میان دو کشور نهایی شده است اما زمان عملیاتی آن را نمی‌توان اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث میان دو کشور ایمنی و امنیت هوایی میان دو کشور است.

حتی اگر توافق انجام پرواز میان دو کشور میان دو کشور امضا شود بازهم به دلیل تحریم اقتصادی آمریکا علیه این کشور، محدودیتهایی برای سفر شهروندان آمریکایی به کوبا وجود دارد.

هم چنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نشست روز سه شنبه، دومین دور نشست کمیسیون دوجانبه از زمان از سرگیری روابط میان کوبا و آمریکا در فضایی سازنده توام با احترام و همکاری برگزار شد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی این وزارتخانه، در این نشست فرصتی برای بازنگری و گفت‌وگو درباره روند اولویتها مشترک مانند ارتباطات دور برد، حفاظت از محیط زیست، قاچاق انسان، مسایل حقوق بشری، مهاجرت، اعمال قوانین و... فراهم شد.

انتهای پیام

کد N1024792

وبگردی