آفتاب

هشدار آمریکا نسبت به حملات بیشتر علیه خارجی‌ها در بنگلادش

هشدار آمریکا نسبت به حملات بیشتر علیه خارجی‌ها در بنگلادش

وزارت امور خارجه آمریکا در هشداری ضمن اعلام آنکه ممکن است خارجی‌ها در بنگلادش مورد حمله قرار گیرند، از آمریکایی‌هایی که در بنگلادش هستند خواست هوشیار و مراقب باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در سوم اکتبر سال جاری میلادی یک شهروند ژاپنی در بنگلادش به ضرب گلوله کشته شد و 28 سپتامبر نیز یک امدادرسان ایتالیایی در داکا پایتخت بنگلادش به قتل رسید؛ حملاتی که گروه تروریستی داعش مسوولیت آنها را به عهده گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در این هشدار سفر با اشاره به این دو قتل و همچنین بمب‌گذاری 24 اکتبر سال جاری میلادی در تجمع مذهبی شیعیان گفت: اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است حملات تروریستی علیه خارجی‌ها در بنگلادش از جمله علیه گردهمایی‌های گسترده خارجی‌ها رخ دهد.

این وزارتخانه در ادامه افزود: در جریان سال 2015 میلادی یکسری تهدیدها و حملات تروریستی نویسندگان، ناشران و دیگر افراد رسانه‌ای را هدف گرفت و یکی از وبلاگ‌نویسان آمریکایی نیز در این جریان به قتل رسید. دولت آمریکا ارزیابی می‌کند که تهدید تروریستی همچنان واقعی و معتبر است و امکان حملات بیشتر وجود دارد.

علی‌رغم افزایش ناآرامی‌های تروریستی در سال گذشته میلادی، حمله به خارجی‌ها در بنگلادش بسیار نادر است. در این مدت چهار منتقد افراط‌گرایی مذهبی کشته شدند که در بین آنها یک تبعه خارجی نیز وجود داشت.

انتهای پیام

کد N1024746

وبگردی