آفتاب
رئیس دفتر اوباما:

برداشتن تحریم ها منوط به تایید آژانس اتمی خواهد بود

برداشتن تحریم ها منوط به تایید آژانس اتمی خواهد بود

یک مقام ارشد در کاخ سفید گفت تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای کامل برجام از سوی ایران را تایید نکند تحریم های اقتصادی همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دنیس مک دانف رئیس دفتر «بارک اوباما» گفت تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای مفاد برجام از سوی ایران را تایید نکند همچنان تحریم ها پابرجا خواهد بود.

مک دانف که در جمع یهودیان آمریکا صحبت می کرد به توافق هسته ای ایران اشاره کرد و گفت تحریم های ایران به شرط اجرای کامل برجام برداشته خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا افزود: واشنگتن تمرکز خود را بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک گذاشته است.

وی سخنان مقامات دیگر کاخ سفید در روزهای اخیر را تکرار و اعلام کرد که توافق هسته ای مقوله ای جدا از موضوعاتی مثل حقوق بشر و حمایت ایران از تروریسم هستند.

دیروز جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که توافق هسته ای در موضع آمریکا نسبت به سیاست های خارجی ایران و حمایت این کشور از گروههای تروریستی ادعایی واشنگتن ایجان نمی کند.

طبق توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی، در صورت اجرای کامل برجام آمریکا و متحدانش تحریم های اقتصادی علیه ایران را به طور کامل برمی دارند.

با این حال آمریکا مدعی شده بخشی از تحریم های اقتصادی علیه ایران به خاطر حمایت از تروریسم و مسائل حقوق بشر پا برجا خواهد بود.

کد N1024540

وبگردی