آفتاب

ظریف: زمینه توسعه روابط بین ایران و قزاقستان هموار است

ظریف: زمینه توسعه روابط بین ایران و قزاقستان هموار است

رپیل زوش بایف قائم مقام وزارت امورخارجه قزاقستان امروز بعدازظهر با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان خاطرنشان کرد: قزاقستان یک همسایه مهم برای جمهوری اسلامی ایران است و برای مردم و دولت قزاقستان احترام ویژه‌ای قائل هستیم. روسای جمهور دو کشور تاکنون در چند نوبت با یکدیگر ملاقات داشته‌اند و زمینه برای توسعه بیشتر روابط هموار است.

وی افزود لازم است بخش‌های ذیربط در دو کشور در زمینه اجرایی شدن توافقات دو رئیس‌جمهور گام‌های مناسب را بردارند.

در ادامه دکتر ظریف با اشاره به فرصت‌های مشترک دو کشور در دریای خزر و عرصه‌های اقتصادی و سیاسی بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور در تمام زمینه‌ها و بویژه مبارزه با افراط گرایی و تروریست تاکید کرد.

رپیل زوش بایف قائم مقام وزارت امورخارجه قزاقستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر امورخارجه کشورش گفت: روسای جمهور دو کشور تاکنون در چند نوبت با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و این بیانگر آن است که روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها رو به افزایش است. همچنین روابط وزارتخانه‌های امورخارجه دو کشور نیز نزدیک می‌باشد و ما بر این باور هستیم که لازم است در خصوص مسائل دریای خزر با یکدیگر بطور دائمی رایزنی داشته باشیم و امیدوارم که اجلاس سران آتی دریای خزر نتایج مثمر ثمر در بر داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مبارزه با تروریست گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد و ما آمادگی داریم که در این خصوص همکاری تنگاتنگی داشته باشیم.

رپیل زوش بایف هدف از سفر خود به تهران را دعوت از جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در نمایشگاه اکسپوی 2017 در قزاقستان اعلام کرد و از دکتر ظریف برای تاکید بر حضور فعال کشورمان در این نمایشگاه تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N1024429

وبگردی