آفتاب

ظریف: ایران و تونس محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها ندارند

ظریف: ایران و تونس محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها ندارند

توهامی عبدلی وزیر مشاور در امور خارجه و قائم مقام وزیر خارجه تونس در آخرین مرحله از سفر خود به تهران که بمنظور برگزاری اولین کمیته مشورت‌های سیاسی ایران و تونس صورت گرفت، بعد از ظهر امروز طی دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات منطقه ای ازجمله اوضاع سوریه، یمن و لیبی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به زمینه‌های گسترده تقویت روابط ایران و تونس، تأکید کرد که دو کشور هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی فیمابین نمی‌بینند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از نقش مثبت تونس در قبال بحران‌های منطقه ای، تأکید کرد: بحران‌های منطقه راهی جز گفت‌گو و مسیر سیاسی ندارد و اگر هنوز بازیگرانی در تصور موهوم راه حل نظامی برای بحران‌های منطقه باشند، یک فاجعه است.

قائم مقام وزیر خارجه تونس نیز با ابراز مسرت از دستاوردهای سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به تونس، بر اجرایی کردن توافقات گذشته و فراهم نمودن زمینه‌های انعقاد قراردادهای پایه میان دو کشور تأکید کرد.

وی هم‌چنین با تأکید بر پیگیری روند ارتقاء و تقویت همکاری‌های ایران و تونس، نسبت به تأثیرات ملموس مثبت همکاری‌های خوب سیاسی بین دو کشور بر عرصه مناسبات اقتصادی فیمابین ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به این‌که مردم کشورش لطمات زیادی از گروه‌های اقدامات تروریستی همچون داعش و النصره دیده و هرگونه تسامح با این گروهها را تحمل نخواهند کرد، اظهار کرد: ما جنگ و دخالت نظامی را به هیچ وجه راه حلی برای بحران‌های منطقه ندانسته و معتقدیم همبستگی و هم‌افزایی حکمت و درایت عربی و فارسی می‌تواند به تأمین مصالح همه ملت‌های منطقه بیانجامد.

انتهای پیام

کد N1024414

وبگردی