آفتاب

سرمدی: رویکرد جدی برای توسعه روابطمان با تونس داریم

سرمدی: رویکرد جدی برای توسعه روابطمان با تونس داریم

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان و توهامی عبدولی وزیر مشاور در امور خارجی و قائم مقام وزارت خارجه تونس پیرامون مناسبات دوجانبه و مسایل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مرتضی سرمدی با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در تعامل با تونس اظهار کرد: ما رویکرد جدی برای توسعه روابطمان با تونس در دستور کار داریم و برای این کار دلایل مختلفی از جمله پیوندهای برادری و دوستی حاکم بر روح روابط دو کشور و رویکرد مدبرانه تونس در خصوص بحران‌های ساختگی منطقه‌ای و مولفه‌های دیگر شامل مصالح اقتصادی برای توسعه روابط با تونس از جمله این انگیزه‌ها می‌باشد.

وی با تبیین بسترهای لازم برای تعمیق مناسبات دو کشور اظهار کرد: برگزاری 12 کمیسیون اقتصادی دو کشور، بسترهای حقوقی را برای برداشتن گام‌های جدی بمنظور پیشبرد مناسبات دو کشور در تمامی عرصه‌ها را متبلور می‌سازد و این گام‌ها با بخش‌های دولتی در این مرحله آغاز شده و می‌تواند با گام های بخش های خصوصی تسریع و استحکام یابد.

مشاور در امور خارجی و قائم مقام وزیر امورخارجه تونس نیز با اشاره به سوابق مناسبات متین دو کشور خاطرنشان کرد: روابط تونس و تهران همواره از چشم انداز مثبت و رو به جلو برخوردار بوده است و مبانی مناسبات بر پایه‌های احترام و منافع متقابل استوار بوده است.

وی افزود: ما امیدواریم که سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور نیز همسان با مناسبات و درک سیاسی که همیشه روند مثبت و متینی داشته گسترش یابد و بتوانیم سطح اقتصادی را نیز ارتقاء دهیم.

وی با تشریح رویکرد و مواضع تونس در قبال بحران سوریه اظهار کرد: ما راه حل بحران سوریه را فرایند سیاسی می‌دانیم و امیدواریم تمامی تلاش‌ها به سمت جلوگیری از خونریزی مردم و توقف خشونت‌ها متمرکز گردد.

وزیر مشاور در امور خارجی و قائم مقام وزیر خارجه تونس با اشاره به تجربه گفتمان دیپلماتیک در توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 ، گفت: این تجربه نشانگر این است که کشورهای اسلامی و عربی ظرفیت لازم گفتمانی برای یافتن راه حل‌های سیاسی را دارند.

انتهای پیام

کد N1024413

وبگردی