آفتاب

ژنرال تایلندی در میان متهمان قاچاق انسان در دادگاه

ژنرال تایلندی در میان متهمان قاچاق انسان در دادگاه

چندین تن از افراد از جمله یکی از ژنرال‌های ارشد تایلند که در جریان سرکوب قاچاق انسان بازداشت شده بودند امروز (سه‌شنبه) چند روز پس از آنکه افسر مسوول تحقیقات به خاطر ترس از جانش استعفای خود را رسماً ارائه کرد، در محضر دادگاه حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تایلند مدت‌ها یکی از مراکز اصلی قاچاق انسان بوده و گروه‌های حقوق بشر مقامات تایلند را به چشم‌پوشی از این تجارت کثیف و وحشتناک و حتی همدستی در آن متهم می‌کنند.

خونتای تایلند در مه سال‌جاری میلادی سرکوب به تاخیرافتاده‌ای را آغاز کرد که نه‌تنها منجر به کشف گورهای دسته جمعی در مرز تایلند با مالزی و بازداشت چندین تن شد بلکه باعث کشف هزاران مهاجری شد که از سوی قاچاقچیان در زمین و بر روی آب سرگردان شده بودند.

در بین افرادی که امروز طبق روال کار در یکی از دادگاه‌های بانکوک حاضر شده بودند، ماناس کونگپان، ژنرال ارشد ارتش تایلند نیز حضور داشت که به عنوان یکی از محورهای اصلی این تجارت متهم شده است.

دست‌کم چهار افسر دیگر ارتش نیز در این تجارت دست داشته‌اند که دو تن از آنها هنوز بازداشت نشده‌اند.

در بین این متهمان سیاستمداران و تجار محلی نیز حضور دارند.

نوپاچای وراتانیا، وکیل مدافع ژنرال ماناس گفت: موکل من بی‌گناه است. ما تمامی این اتهامات را رد می‌کنیم و من درخصوص این پرونده چندین شاهد دارم.

خونتای تایلند به این بازداشت‌های اخیر به عنوان سندی دال بر اینکه پادشاهی تایلند دیگر قاچاق انسان را تحمل نمی‌کند و متهمان را بدون اهمیت دادن به اینکه چقدر قدرتمند هستند، محاکمه خواهد کرد.

این در حالی است که اعتبار این لفاظی‌های خونتای تایلند از سوی افسر پلیس ارشدی که ریاست تحقیقات درخصوص قاچاق انسان را به عهده داشت، زیر سوال رفت.

سرلشگر پاوین پونگ سیرین در مصاحبه‌ای گفت: از آنجایی که بسیاری از مظنونین این پرونده همچنان آزاد هستند و گروه تحقیقاتی‌اش منحل شده، تحقیقاتش خیلی سریع بسته شد.

وی افزود: پس از آنکه مقامات ارشد ارتش را درخصوص این پرونده متهم کردیم، نگرانم که جانم در خطر باشد.

پونگ سیرین در چند روز اخیر رسماً استعفانامه خود را تقدیم کرد.

انتهای پیام

کد N1024408

وبگردی