آفتاب

تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا

تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا

ژنرال‌های ارشد پنتاگون از طرحی با هدف افزایش چرخش نیروهای زمینی آمریکا در اروپا حمایت می‌کنند که در صورت رویارویی با روسیه افزایش نیروهای ایالات متحده در دسترس ناتو به 50 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، طرح مذکور در انجمن دفاعی کتابخانه ریگان در جنوب کالیفرنیا تبیین شد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا عصر شنبه در آنجا سخنرانی داشت. با این اقدام و تشدید فعالیت‌های نظامی آمریکا در شرق اروپا و دریای چین جنوبی، روسیه و چین به حالت آماده‌باش در می‌آیند.

در پی این اظهارات، ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده ناتو و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز دوشنبه هر دو طرح افزایش نیروها را تایید کردند. ارتش آمریکا دو تیپ نیروی دائم در اروپا دارد که در مجموع 7000 سرباز می‌شوند و طرح گردش نیروها موجب اضافه شدن تیپ سوم می‌شود.

ژنرال میلی حتی پیشنهاد تقویت نظامی گسترده‌تر را پیشنهاد داده و گفته که می‌توان تیپ‌های بیشتری را به صورت گردشی در اروپا مستقر کرد و به آنها اسکادران‌ هلیکوپترهای جنگی، تیم‌های مهندسی و گردان‌های توپخانه‌ای را افزود. این به معنای دو برابر و یا سه‌ برابر کردن سایز نیروهای آمریکایی در اروپا و آمادگی آنها برای پیوستن به ناتو است.

هنوز جزئیات طرح گردشی کاملا مشخص نشده اما به گفته بریدلاو مذاکرات ظرف ماه‌های آتی انجام می‌شود. همچنین ژنرال میلی گفت که ارتش آمریکا روش‌های آموزشی خود را به منظور مقابله با آنچه پنتاگون "جنگ‌ هیبریدی" می‌خواند، تغییر می‌دهد.

این ژنرال‌ها در هفته‌های گذشته نسبت به توجه بیش از اندازه به عملیات جدید روسیه در سوریه هشدار داده‌ و گفته‌اند که این به بهای رویارویی ناتو و روسیه بر سر اوکراین و به صورت تدریجی در سراسر مرزهای غربی روسیه تمام می‌شود. ژنرال بریدلاو به وال استریت ژورنال گفت: «می‌ترسم وقتی مشغول فعالیت‌های روسیه در سوریه هستیم، چشممان از دونباس دور بماند. چرا می‌خواهیم مذاکراتمان اول روی سوریه متمرکز شود و بعد شاید جهان آنچه را در شبه‌ جزیره کریمه رخ داد، بپذیرد؟» رئیس ستاد ارتش آمریکا هم گفت: «تجاوز بی‌پاسخ، احتمالا به تجاوز بیشتر می‌انجامد.»

انتهای پیام

کد N1024356

وبگردی