آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

توافق دولت و مجلس در مورد تشکیل کمیسیون مشترک برای دائمی کردن احکام برنامه

توافق دولت و مجلس در مورد تشکیل کمیسیون مشترک برای دائمی کردن احکام برنامه

معاون پارلمانی رییس‌جمهور از توافق دولت با مجلس در مورد تشکیل کمیسیون مشترکی برای دائمی کردن برخی احکام برنامه‌های توسعه‌ای خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره ارائه لایحه برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: دولت برای اینکه به مجلس شورای اسلامی در رسیدگی بهتر به لایحه برنامه ششم کمک کند، رویکرد جدیدی را درباره تقدیم این لایحه به مجلس در پیش گرفت یعنی همان رویکردی که در موضوع لایحه بودجه انجام گرفت.

وی ادامه داد: همه ساله لایحه بودجه که تقدیم مجلس می‌شد صدها حکم و ده‌ها ماده قانونی که ماهیت موقت نداشتند به مجلس می‌آوردند و وقت کمیسیون‌های مجلس صرف قانونگذاری‌های متنوع، اصلاح قوانین و تغییر قوانین دائمی می‌شد. ما در سال جاری این روند نادرست را در بودجه تغییر دادیم و احکام دائمی بودجه را تغییر دادیم و احکام دائمی بودجه را جدا کردیم که مجلس بررسی کرد و این موجب شد تا مجلس در رسیدگی به لایحه بودجه فرصت کافی را داشته باشد و روی بودجه متمرکز شود که در مجلس هم همه از این کار راضی بودند.

انصاری اضافه کرد: عینا همین تغییر رویکرد را نسبت به برنامه ششم اعمال کرده‌ایم. تعداد بسیار زیادی مواد قانونی و احکام که در طول برنامه‌های مختلف تکرار شده بود را خارج کردیم و طی یک لایحه تحت عنوان احکام دائمی برنامه‌های توسعه تقدیم مجلس کردیم که متاسفانه مجلس به یک فوریت آن رای نداد ولی طی صحبتی که دکتر لاریجانی با هیات رییسه داشتند، قرار شد که کمیسیون مشترک یا کمیسیون خاصی برای بررسی این موارد تشکیل شود.

وی یادآور شد: ما منتظر هستیم بعد از تعطیلات مجلس این کمیسیون‌ها تشکیل شود و با بررسی و تصویب این مواد متعدد علی‌القاعده آنچه که به طور خاص احکام برنامه ششم خواهد بود پشت سر گذاشته شود و برنامه با رویکرد ارائه اهداف کمی روشن یا هدف‌گذاری‌های کیفی زمان‌دار پنج ساله تقدیم مجلس شود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین بیان کرد: دولت با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی داشتند تلاش دارد تا برنامه ششم بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد به همین دلیل دولت با تمام قوا با تشکیل کارگروه‌های متعدد کارشناسی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین در ستاد اقتصاد مقاومتی زیر نظر آقای جهانگیری کار می‌کند تا برنامه توسعه ششم ناظر بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنظیم و تقدیم مجلس شود که این کار را حتما ا‌ن‌شاءالله انجام خواهیم داد و ‌امیدوارم مجلس شورای اسلامی به قوانین رسیدگی کند و ان‌شاءالله تا زمانی که این قوانین رسیدگی شود ما همه لایحه را تقدیم خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N1024345

وبگردی