آفتاب

لغو تابعیت و 10 سال زندان برای 2 بحرینی مخالف

لغو تابعیت و 10 سال زندان برای 2 بحرینی مخالف

دادگاه بحرین تابعیت دو بحرینی مخالف دولت را لغو و آنها را به 10 سال زندان محکوم کرد. این دو بحرینی به بهانه اینکه در عراق آموزش نظامی دیده‌اند، در بازداشت هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، یک منبع حقوقی آگاه اعلام کرد: جاسم ماجد حبیب 21 ساله و ابراهیم محمد الفرهود 32 ساله که به خارج از کشور گریخته بودند به اتهام حضور در پایگاه داوطلبان مردمی در عراق و آموزش نحوه استفاده از اسلحه به 10 سال زندان محکوم شدند. همچنین تابعیت این دو بحرینی از سوی دادگاه لغو شده است.

منبع مذکور مدعی است: دو متهم در فوریه گذشته دوره‌های آموزشی استفاده از مواد منفجره و اسلحه و نیز نحوه‌ اجرای عملیات تروریستی در بحرین را در یکی از پایگاه‌های داوطلبان مردمی گذرانده‌اند.

بحرین روز پنجشنبه نیز تابعیت پنج مخالف را به اتهام جاسوسی برای ایران لغو و آن دو را به زندان ابد محکوم کرد.

این احکام در حالی از سوی دادگاه بحرین صادر شده که تنش‌ها میان دو دولت بالا گرفته و در ماه گذشته منامه سفیر خود را از تهران فراخواند و کاردار ایران را عنصر نامطلوب خواند.

در هفته گذشته رژیم آل خلیفه مدعی شد یک گروهک تروریستی مرتبط با ایران در این کشور شناسایی شده و 47 تن که قصد اجرای عملیات تروریستی در روزهای آتی را داشتند، بازداشت شدند.

رژیم آل خلیفه همواره تلاش می‌کند حرکت مسالمت‌آمیز مخالفان در این کشور را به جمهوری اسلامی ایران ارتباط دهد و به حامیان خود نظریه واهی توطئه ایران برای سرنگونی این رژیم را تلقین کند و البته ایران همواره با ارائه مدارک و شواهد این مساله را رد کرده است.

انتهای پیام

کد N1024284

وبگردی