آفتاب
مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد:

آرامش با مادیات و پول پایدار نیست

آرامش با مادیات و پول پایدار نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: واقعه عظیم عاشورا یک نمایشگاه بزرگ معنویت با غرفه‌های بسیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی در گردهمایی مدیران ادارات کل تبلیغات اسلامی استان یزد که با هدف ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته در ماه محرم و برنامه‌ریزی جهت ایام پیش روی ماه صفر برگزار شد، با بیان این‌که «مردم جهان از زندگی مادی و صنعتی خسته شده‌اند» گفت: جهانیان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که مادیات نمی‌تواند برای انسان آرامش و اطمینان ایجاد کند.

وی با بیان این‌که «قرآن کریم می‌فرماید آرامش با مادیات و پول پایدار نیست اما آرامش با معنویت پایدار است» افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که آرامش انسان در سایه دین و مقدسات محقق می‌شود.

حسینی کوهستانی با بیان این‌که «واقعه عظیم عاشورا یک نمایشگاه بزرگ معنویت با غرفه‌های بسیار است» اظهار کرد: شهادت، ایثار، مساوات، تحجر، بندگی، جهاد و غیره، غرفه‌های مختلف نمایشگاه عاشورا هستند که هرکسی به سهم خود از آن بهره مند می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم به عنوان مبلغ دین این موضوعات را به درستی تبیین کنیم، هم در داخل مبانی اعتقادی و فکری مردم تقویت می‌شود و هم می‌توانیم توجه دیگران را در خارج به دین جلب کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به عزاداری پرشور مردم استان یزد در ایام محرم، گفت: مهمترین ویژگی عزاداری مردم استان یزد محتوای اشعار و نوحه‌های هیئات است.

وی افزود: هدف از این اشعار و نوحه‌ها آن است که در درجه اول عزاداران مفاهیم قیام عاشورا را بفهمند و در درجه بعد این مفاهیم را به مردم و جامعه منتقل کنند.

حسینی کوهستانی نظم و انظباط در هیات، استفاده از سبک‌های مناسب در اشعار و غیره را از ویژگی‌های هیئات مذهبی یزد دانست و گفت: عزاداری مردم استان یزد به گونه‌ای است که استان‌های دیگر به دنبال الگو برداری این نوع عزاداری هستند.

انتهای پیام

کد N1024265

وبگردی