آفتاب

کری: لندن و واشنگتن در مبارزه با داعش شریک یکدیگرند

کری: لندن و واشنگتن در مبارزه با داعش شریک یکدیگرند

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی که پیش از دیدارش با همتای انگلیسی خود مطرح کرد بر تلاش‌های مشترک میان دو کشور به منظور مقابله با چالش‌های جهانی از جمله مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین پیشبرد فرآیند سیاسی برای پایان دادن به بحران در سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی که پیش از دیدارش با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در واشنگتن مطرح کرد، گفت: ما شریک یکدیگر در مبارزه علیه داعش هستیم و برای ایجاد فرآیند سیاسی در سوریه به منظور پایان دادن بحران در این کشور همکاری نزدیکی داریم. ما همچنین با این امید به نشست وین خواهیم رفت که به نحوی این فرآیند را به پیش ببریم.

وی همچنین از تصمیم انگلیس برای قرار دادن بودجه دفاعی خود در سطح الزامی دو درصدی که از جانب ناتو تعیین شده، تحسین کرد.

هاموند نیز در اظهاراتی خاطرنشان کرد: ما به این هدف به وین می‌رویم که طرف‌های مربوط به گروه تماس بین‌المللی سوریه را در مسیر پیشرفت تدریجی حل و فصل سیاسی جنگ داخلی در این کشور قرار دهیم.

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد: ما تنها زمانی می‌توانیم بر چالش واقعی مقابله با داعش تمرکز کنیم که جنگ داخلی در سوریه را حل و فصل کرده باشیم.

فیلیپ هاموند بار دیگر بر ادعای کشورش درخصوص اینکه بشار اسد باید در فرآیند انتقالی سوریه در مقطعی باید از قدرت کنار برود، تاکید کرد.

وی همچنین گفت که قصد دارد با همتای آمریکایی خود در مورد مسائل دیگر جهانی از جمله مساله سقوط هواپیمای مسافربری سوریه در صحرای سینای مصر و تبعات مربوط به احتمال بمب‌گذاری در این هواپیما بحث کنند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در اظهارنظر درباره احتمال بمب‌گذاری در هواپیمای مسافربری روسیه گفت: در درجه اول جواب قطعی این سوال باید از سوی تحقیقات مربوط به این حادثه تعیین شود که این تحقیقات در کنترل ما نبوده و مسلماً روس‌ها و مصری‌ها در جایگاه قدرتمندتری برای پاسخ به این سوال قرار دارند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در یک مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: احتمال زیادی وجود دارد که بمب‌گذاری انجام شده از جانب یک حامی داعش هواپیمای مسافربری روسیه را سرنگون کرده باشد.

فیلیپ هاموند گفت که لزوماً منظور وی این نیست که چنین حمله‌ای به دستور مقر اصلی داعش در سوریه صورت گرفته باشد.

وی اظهار کرد: ممکن است عامل این حمله فردی باشد که شخصاً از داعش الهام گرفته و با مشاهده تبلیغات این گروه به افراط کشیده شده و بدون اینکه لزوماً دستوری گرفته باشد حمله را انجام داده است.

انتهای پیام

کد N1024255

وبگردی