آفتاب

مشکلات فنی علت تاخیر در راه اندازی نیروگاه کودانکولام هند

مشکلات فنی علت تاخیر در راه اندازی نیروگاه کودانکولام هند

کارشناسان هسته‌ای می گویند تاخیر در آغاز به کار دوباره نیروگاه هسته‌ای کودانکولام که برای بازرسی در ماه ژوئن تعطیل شده بود به دلیل مشکل پمپ های سرد کننده آب دریا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از تایمز آو ایندیا سرینواسان رئیس پیشین کمیته انرژی اتمی هند دراین باره گفت:‌ قرار بود واحد یک ماه پیش آغاز به کار کند که مشکلی در پمپ خنک کننده به وجود آمد. مقامات تصمیم گرفتند که به بررسی این مشکل در واحد یک بپردازند . مشکل در مهره های محافظ پمپ های سردکننده بوده است.

وی اضافه کرد:‌در یک راکتور چهار پمپ سرد کننده این چنینی وجود دارد و در هر پمپ مقامات مسئول در حال تعویض مهره ها هستند این کار تا ماه آینده به پایان می رسد و این واحدها دوباره آغاز به کار خواهد کرد.

برخی از قسمت های واحد یک از روسیه تامین می‌شود و مقامات رسمی اعلام کرده اند که این قطعات رسیده است و فعالیت ها برای راه اندازی مجدد واحد یک ادامه دارد.

مقامات سازمان انرژی اتمی هند اعلام کرده اند که دلیل دیگر تاخیر در آغاز به کار واحد این است که حذف سوخت های مصرفی و بارگذاری سوخت جدید در یک نیروگاه هسته‌ای زمان بر است.

نیروگاه 1000 مگاواتی کودانکولام در منطقه تامین نادو هند واقع شده است و قرار است شرکت روسیه ای روس اتم مقدمات ساخت دو راکتور 1000 مگاواتی دیگر را نیز فراهم کند.

این نیروگاه بارها برای بازدیدهای نظارتی تعطیل شده است.

انتهای پیام

کد N1024217

وبگردی