آفتاب

ضرورت توجه به بهداشت روانی والدینی که اولین‌بار صاحب فرزند می‌شوند

ضرورت توجه به بهداشت روانی والدینی که اولین‌بار صاحب فرزند می‌شوند

بسیاری از والدینی که برای بار اول صاحب فرزند می‌شوند با اختلالاتی چون افسردگی و ‌اضطراب مواجه هستند اما اغلب تقاضای کمک نمی‌کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بررسی آمده است برخی از پدر و مادرها در طول اولین بارداری مادر یا پس از آن، مشکلات مرتبط با بهداشت روانی را تجربه می‌کنند اما بیشتر آنان از مراجعه به متخصص و دریافت کمک واهمه دارند.

بررسی انجام شده روی 2000 مادر و پدر در کالج پرستاری رویال انگلیس نشان می‌دهد کمتر از نیمی از این افراد یعنی حدود 46 درصد که از افسردگی، اضطراب و دیگر مشکلات سلامت روان رنج می برند برای برطرف ساختن مشکل خود به متخصص مراقبت‌های سلامتی مراجعه می‌کنند. یک چهارم از آنان به دلیل ترس از گرفتن مشاوره به متخصص مراجعه نمی‌کنند.

در بررسی متخصصان کالج پرستاری رویال آشکار شد یافته‌های به دست آمده حاکی از بدبینی نسبت به مشکلات روانی است و همچنین در این مطالعه بر فقدان حمایت کافی از مردان تاکید شده است. یک چهارم از آنان در طول دوران اولین بارداری همسرشان دچار احساس اضطراب و افسردگی می‌شوند.

«کارمل باگنس» از مرکز سلامت زنان کالج پرستاری رویال گفت: بسیاری از والدین نگران هستند اضطراب و افسردگی آنان را والدینی نامناسب نشان دهد اما این تصور می‌تواند آسیب زننده باشد و آنان را از دریافت حمایت‌های لازم محروم سازد.

به نوشته روزنامه تلگراف، بیشتر زنان و مردان مبتلا به بیماری‌ها و مشکلات روانی مجبور به سکوت هستند که دلیل آن تفکرات قدیمی است و به گفته کارشناسان، اغلب اوقات نگرش‌ها نسبت به اختلالات روانی متناسب با قرن بیست‌ویکم نیست.

انتهای پیام

کد N1024184

وبگردی