آفتاب

تهدید مسکو، بهانه‌ توسعه تسلیحات هسته‌ای واشنگتن

تهدید مسکو، بهانه‌ توسعه تسلیحات هسته‌ای واشنگتن

یک روزنامه‌نگار آمریکایی در یادداشتی ایجاد تهدید هسته‌ای روسیه در افکار عمومی را بهانه واشنگتن دانست تا با استفاده از این موضوع، توسعه و به روزرسانی گسترده زرادخانه هسته‌ای خود را توجیه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیراً اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در آخرین سخنرانی خود اعلام کرده بود که پنتاگون در حال توسعه و به روزرسانی زرادخانه هسته‌ای خود برای پیشگیری از تهدید و دشمنی روسیه است.

جیسون دیتز، سردبیر پایگاه تحلیلی آنتی وار و روزنامه‌نگار آمریکایی معتقد است که پشت پرده سخنان کارتر هیچ ارتباطی به تهدید واهی روسیه علیه آمریکا ندارد.

از سال 2010 تاکنون دولت اوباما در حال تلاش است تا زرادخانه هسته‌ای فرسوده آمریکا را به روزرسانی کند.

به گفته این روزنامه‌نگار آمریکایی، باراک اوباما در حالی که پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا قول داده بود که در جهت خلع تسلیحات هسته‌ای حرکت کند، در سال 2010 یک بودجه 80 میلیارد دلاری را برای نوسازی و توسعه زرادخانه هسته‌ای آمریکا اختصاص داد.

به گفته او، دولت اوباما چند سال پیش از ایجاد بحران در اوکراین و تقابل با روسیه در این‌باره و شروع کشمکش‌های دو طرف، برنامه توسعه گسترده زرادخانه هسته‌ای فرسوده آمریکا را با اختصاص بودجه 80 میلیارد دلاری به این امر دنبال می‌کرده است.

انتهای پیام

کد N1024156

وبگردی