آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

عاشوری: طرح خرید کالای ایرانی، رونق نسبی در کشور ایجاد می‌کند

عاشوری: طرح خرید کالای ایرانی، رونق نسبی در کشور ایجاد می‌کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح خرید کالای ایرانی می‌تواند رونق نسبی در اقتصاد کشور ایجاد کند، در عین حال گفت: بسته اقتصادی دولت مُسکنی برای اقتصاد بخصوص خودروسازان است.

ناصر عاشوری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: طرح خرید کالای ایران می‌تواند بخشی از بازار مرتبط با لوازم خانگی، صوتی و تصویری تولید داخل را در صورت اجرای درست رونق دهد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به مردم جهت خرید خودروی داخلی گفت: دادن تسهیلات به شرکت‌های خودروسازی مسکنی برای آنها است. خودروسازان نباید انتظار داشته باشند که با این روند بازارشان بهبود پیدا کند بلکه آنها باید در جهت ارتقای کیفیت و کاهش رقابت و همچنین صادرات محصولات به بازارهای خارجی تمهیدات لازم را بیندیشند.

عاشوری با تاکید بر لزوم تولید خودروی داخلی قابل رقابت با خودروهای مشابه خارجی، گفت: خودروسازان باید در کنار این کار قسمت خدمات پس از فروش را تقویت کنند و کاستی‌های موجود را رفع کنند تا شرایط رضایت‌مندی مشتریان را جلب کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید تومان کمک به خودروسازان است، گفت: آنها نباید دلشان را به این تسهیلات جهت پایان مشکلات‌شان خوش کنند.

وی در مورد خرید کالاهای مصرفی نیز گفت: کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومانی برای خرید کالاهایی همچون جاروبرقی، تلویزیون و سایر لوازم خانگی داده شده است که می‌تواند تحرکی در این بازار ایجاد کند چرا که به جای اینکه مردم دستمزد به کارگران چینی و آلمانی بدهند کارمزد را به کارگران ایرانی می‌دهند.

عاشوری با بیان اینکه با خرید کالاهای داخلی خدمت به تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات رو به تعطیلی می‌روند. باید سازوکاری برای بهبود وضعیت آنها در نظر گرفته شود از این رو دادن تسهیلات کارت اعتباری و تبلیغ برای خرید کالای ایرانی امری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ خرید کالای داخلی در کشور نهادینه شود، گفت: این روال بخشی از اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی به بخش تولید نیز کمک می‌کند.

عاشوری در پایان گفت که با تقویت بخش تولیدات داخلی می‌توان در برابر فشارهای خارجی نیز مقاومت کرد تا آنها نتوانند در شرایط تحریمی کشور را با مشکلاتی روبرو کنند.

انتهای پیام

کد N1024142

وبگردی