آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

یکی از رهبران انقلاب بحرین: از خواسته‌های مشروع و عادلانه خود کوتاه نخواهیم آمد

یکی از رهبران انقلاب بحرین: از خواسته‌های مشروع و عادلانه خود کوتاه نخواهیم آمد

یکی از رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین ضمن تأکید بر اینکه مردم این کشور از خواسته‌های قانونی و عادلانه خود کوتاه نیامده و نخواهند آمد، از جامعه جهانی خواست تا حمایت منصفانه و آزادانه‌ای از مردم بحرین به عمل آورد.

عبدالله الصالح، یکی از رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوالی درباره خواسته‌های مردم بحرین از جامعه جهانی برای دفاع از آنها گفت: ما مردمی هستیم که تصمیم گرفتیم به دموکراسی و آزادی دست یابیم و از این دو بهره ببریم همانطور که مردم دیگر کشورها از آن بهره می‌برند.

وی که در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات صحبت می‌کرد، گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که حمایت منصفانه و محکمی از ما به عمل آورد و در برابر باج‌خواهی‌ها و تحریکات سر تسلیم فرود نیاورد و رسانه‌های گمراه کننده دروغین آن را نفریبند.

عبدالله الصالح تاکید کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا حمایت انسانی، آزادانه و منصفانه‌ای از مردم ما به عمل آورد آنطور که در قانون اساسی، اصول و قوانین‌شان وجود دارد.

وی گفت: مردم بحرین خواهان دموکراسی عادلانه و قانون اساسی هستند که اراده مردمی آن را تعیین کند همانطور که خواهان برابری میان شهروندان و تمایز قائل نشدن میان آن‌ها هستند. مردم ما همچنان خواهان این هستند که صاحب حاکمیت و منبع تمامی قدرت‌ها باشند.

الصالح درباره آینده انقلاب 14 فوریه گفت: ما انقلاب 14 فوریه را انقلاب پیروزی می‌دانیم که در مقابل مداخله و کمک‌های کشورهای مستکبری همچون آمریکا، انگلیس و کشورهای مزدور مثل آل سعود و آل خلیفه و امثال آن‌ها ایستاد؛ کشورهایی که از پول‌ها و سلاح‌ها برای پنج سال علیه مردم ما استفاده کردند و نتوانستند انقلابشان را از بین ببرند. به رغم اینکه مردم ما قربانی‌های بسیار دادند و تعداد زیادی از آنها بازداشت شدند اما آنها نتوانستند مردم ما را به تسلیم و کوتاه آمدن مجبور کنند. با این حال ما هرگز از اهداف و خواسته‌های مشروع و عادلانه خود که انقلاب ما به خاطر آن رخ داد کوتاه نیامده و نخواهیم آمد.

گفت‌وگو از خبرنگار ایسنا: سمیه رعیت

انتهای پیام

کد N1024114

وبگردی