آفتاب
108 روز تا انتخابات

مروری بر آخرین اخبار انتخابات

مروری بر آخرین اخبار انتخابات

همه در جریان اثرات رأی خود در انتخابات هستند و به دنبال برگزاری انتخاباتی شکوهمند در پایان سال ۹۴ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در انتخابات، رعایت «اخلاق انتخاباتی» از سوی تمام عوامل و دست‌اندرکاران دخیل در امر برگزاری انتخابات و نامزدها و طرفداران و دوستداران آن‌ها ملزم و ضروری است.

شخصیت‌های اثرگذار در انتخابات خبرگان در انتخابات مجلس نیز تاثیرگذارند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسگری فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که «انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی قطعا یک انتخابات دوقطبی نخواهد بود» گفت که در این دوره انتخابات چهره‌ها و شخصیت‌های اثرگذار در انتخابات مجلس خبرگان به صورت غیرمستقیم در انتخابات مجلس نیز تاثیرگذار خواهند بود.

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که «اصلاح‌طلبان اشتباه گذشته خود در مورد تحریم انتخابات مجلس قبل را تکرار نمی‌کنند» افزود: اصلاح‌طلبان به ویژه افراد معتدل توانستند خود را در کنار حسن روحانی اثبات کنند و در این مسیر به دقت رگه‌های افراط را از خود دور می‌کنند. در عین حال معتدلین زیادی در جریان اصلاحات هستند که امکان تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان را دارند.

منشور اصلاح‌طلبی تهیه شده است

محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد:‌ خط مشی جریان اصلاح‌طلبی در راستای دستیابی به ائتلاف است که البته این ائتلاف ممکن است صد در صدی نباشد و نباید هم چنین انتظاری داشت.

وی در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات گفت: خط مشی، استراتژی و راهبرد جریان اصلاحات ایجاد هماهنگی و انسجام برای حضور موثر در انتخابات است.

تاکید لاریجانی بر افزایش کرسی‌های زنان در مجلس آینده

لاله افتخاری عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی بر افزایش کرسی‌های زنان در مجلس آینده خبر داد.

رئیس ستاد بانوان جبهه پیروان خط امام و رهبری هم‌چنین یادآور شد: ما در جبهه پیروان برای افزایش تعداد زنان در مجلس آینده تلاش می‌کنیم اما در عین حال نگاه ابزاری به حضور زنان در مجلس نداریم و معتقدیم سر دادن شعارهایی که با اعتقادات مردم مغایر است خیانت در حق جامعه زنان است.

ائتلاف نسبی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را دنبال می‌کنیم

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان این‌که «بحث ائتلاف نسبی بین دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را مطرح کرده‌ایم» در مورد ائتلاف با حامیان دولت گفت: تلاش می‌کنیم لیست مشترکی با حامیان دولت در انتخابات مجلس ارائه دهیم.

وی در مورد برنامه‌های اصلاح‌طلبان جهت ائتلاف با اصولگرایان معتدل و همچنین موضوع سرلیستی اصلاح‌طلبان، گفت: در حال حاضر بحث سرلیستی موضوعیت ندارد. مهم‌ترین مساله وجود انسجام است که ما در جبهه اصلاحات پیوند خوبی داریم و امیدواریم هم خودمان و هم رقبایمان به انسجام خوبی برسند و در نهایت به دو لیست قوی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس برسیم.

وظیفه صداوسیما در انتخابات از شورای نگهبان هم سخت‌تر است

عابد فتاحی نماینده مجلس بر لزوم حرکت عادلانه رسانه ملی در جریان انتخابات تاکید کرد و گفت که وظیفه رسانه ملی از شورای نگهبان هم سخت‌تر است.

وی درباره نحوه عملکرد صداوسیما در جریان انتخابات عنوان کرد: انتظار ما از صداوسیما این است که قبل از انتخابات و بعد از این که صلاحیت کاندیداها مشخص شد، عادلانه حرکت کند. ما انتظار داریم صداوسیما عادلانه حرکت کند و به نفع هیچ گروه و جناحی وارد عمل نشود.

هر گروهی که عاقل باشد لاریجانی را همراه خود می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقری عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس عملکرد لاریجانی در مقابله با تندروهای مجلس و موضوع برجام را موفقیت‌آمیز دانست و پیش‌بینی کرد که لاریجانی در دوره آینده همچنان رئیس مجلس باقی بماند.

این نماینده مجلس ساختار فعلی انتخابات در کشور را مشکل‌دار توصیف کرد و گفت: تا زمانی که انتخابات حزبی نشده و تفکرات سیاسی جایگزین اشخاص نشده‌اند مردم در انتخاب با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌دانند کسی که با پرچم اصولگرایی وارد شده واقعاً اصولگراست و کسی که با پرچم اصلاح طلبی وارد شده واقعا اصلاح طلب است یا خیر.

زمینه‌ برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کنید

بهمن جلیلیان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان ایلام گفت: تمام ادارات شهرستان‌ها موظف‌اند بر اساس ماده 11 قانون انتخابات کشور همه امکانات خود را برای برگزاری انتخابات در اختیار فرمانداران قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید فضای جامعه طوری هدایت شود که همه گرایش‌ها و جناح‌ها در رقابتی سالم با اشتیاق در انتخابات حضور داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1024092

وبگردی