آفتاب
اجمالی/نوبخت در نشست خبری:

لایحه شفاف سازی منابع نامزدهای انتخابات باقیدفوریت به مجلس می رود

لایحه شفاف سازی منابع نامزدهای انتخابات باقیدفوریت به مجلس می رود

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه شفاف سازی منابع نامزدهای انتخابات باقیدفوریت به مجلس می رود گفت: اکنون نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود هستند و پس از تعطیلات مجلس این لایحه تقدیم نمایندگان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود که در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد در مورد گلایه و اعتراض رئیس قوه قضاییه به سخنان رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: صادقانه می گویم در هیچ یک از مقاطع گذشته به این حد هماهنگی و همدلی بین مسئولین قوا وجود نداشت و این دوره یکی از دوره های خوبی همدلی و هم رای بین مسئولین قوا است به ویژه در قوه قضاییه که از سوی دولت از رئیس دستگاه قضا به دلیل همکاری با دولت تشکر می کنم. به ویژه از تشریک مساعی ایشان در تصویب برجام قدردانی می کنم.

وی تاکید کرد: با توجه به همه این همدلی ها به این معنی نیست که در همه مسائل یک نظر وجود داشته باشد ممکن است در همان فضای قضایی بعضا می بینیم در مورد یک پرونده عینا یک رای صادر نشود و تفاوت نظر وجود دارد. ضمن اینکه ما به اصل ۵۷ قانون اساسی که تفکیک قوا است پایبند هستیم اما اصل ۱۱۳ قانون اساسی یک جایگاه ویژه برای رئیس جمهور قائل شده است و می گوید بعد از رهبری عالی ترین مقام کشور رئیس جمهور است و مسئولیت اجرایی قانون اساسی را دارد.

نوبخت تاکید کرد: مسئول اجرای قانون اساسی تشخیصی داده است و می تواند به عنوان عالی ترین مقام کشور بعد از جایگاه رهبری نظر خود را صمیمانه در جمع اصحاب رسانه اعلام کند و دولت نیز در جهت اجرایی شدن دغدغه های رئیس جمهور تلاش خواهد کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: بعد از تصویب برجام که بدون تردید یک موفقیت ملی برای ایرانیان است در این مذاکرات توانستیم نه تنها تحریم ها را از دوش مردم برداریم حتی توانستیم برای حقوق هسته ای مان از تمام مجامع بین المللی تاییدیه بگیریم لذا در فضای بعد از برجام که ما بیشتر به وحدت و انسجام نیاز داریم انشاءالله از سیاست حکیمانه ای که رهبری در آغاز سال ۹۴ در جهت همدلی بین همه و به ویژه دولت و ملت بیان کردند استفاده کنیم تا بتوانیم آثار شرایط پس از برجام را در اقتصاد ببینیم.

وی همچنین از آماده شدن لایحه شفافیت منابع مالی کاندیداهای انتخاباتی خبر داد و گفت: پس از آنکه تعطیلات مجلس تمام شد دولت این لایحه را به مجلس تقدیم خواهد کرد. مستحضر هستید که نمایندگان محترم در حال سرکشی به حوزه های انتخابی برای خدمت به مردم هستند و وقتی که برگشتند ما این لایحه را با قید فوریت تقدیم می کنیم.

نوبخت همچنین در مورد اعتراض آذری زبان های نسبت به یکی از برنامه های تلویزیون گفت: این اتفاق باعث تاسف است که در اثر یک کم توجهی به وجود آمد هرچند که این برنامه طنزی بود اما موجب آزرده خاطری بخشی از مردم ایران شد.

سخنگوی دولت افزود: خدماتی که آذری زبان ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در ارتباط با جنگ تحمیلی انجام دادند کرنش و تواضع همه مسئولین نسبت به این مجموعه و مردم را بیش از پیش می کنند لذا انتظار می رفت نسبت به بی توجهی که در آن برنامه صورت گرفته است واکنش مقتضی صورت بگیرد که شاهد این اتفاق بودیم و من باید به عنوان یک شهروند تشکر کنم و شاهد بودم که متواضعانه مسئولین صدا و سیما عذرخواهی کردند و حتی نسبت به نوعی برخورد نسبت به آن کم توجهی ها عکس العمل شایسته نشان دادند و رئیس جمهور نیز به عنوان مدافع حقوق ملت طرفدار همه قومیت ها هستند.

ادامه دارد...

کد N1024083

وبگردی