آفتاب
فرمانده نیروی هوایی آمریکا:

جنگ با داعش نیازمند استمداد از نیروی زمینی است

جنگ با داعش نیازمند استمداد از نیروی زمینی است

دولت واشنگتن که تا چندی پیش از سیاست عدم استفاده از نیروی زمینی در ائتلاف مبارزه با داعش سخن می گفت این روزها رویکرد خود را تغییر داده و حملات هوایی را برای مبارزه با داعش کافی نمی داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «دبورا لی جیمز» فرمانده نیروی هوایی آمریکا امروز سه شنبه ادعا کرد حملات کمپین هوایی مبارزه با داعش پیشرفت هایی در تضعیف داعش داشته است با این حال تلاش ها در این زمینه بدون دخالت نیروی زمینی راه به جایی نخواهد برد.

اظهارات لی جیمز به فاصله چند روز پس از آن ایراد می شود که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اعزام تعداد بیشتری از نیروهای عملیات ویژه به خاک سوریه را به شرط  افزایش شمار گروه های معارض سوری مایل به همکاری با واشنگتن، امری محتمل خواند.

لی جیمز در ادامه اظهارات خود مدعی شد: حملات هوایی بی نهایت مهم است و کمک زیادی می کند اما نمی توان همه مسائل را به مدد آن حل کرد. با حملات هوایی نمی توان یک خطه را تصرف و بر آن حکمرانی کرد و دقیقا به همین دلیل است که ما نیازمند کمک گرفتن از نیروی زمینی هستیم. ما به طور قطع در ائتلاف مبارزه با داعش به نیروی زمینی نیاز داریم.

در این میان وی از ارتش عراق، ارتش آزاد سوریه و کردها به عنوان نیروهای حامی عملیات مبارزه با داعش یاد کرد.  

ناگفته نماند که کاخ سفید در تاریخ ۳۰ اکتبر سال میلادی جاری (۲۰۱۵) خبر موافقت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با اعزام کمتر از ۵۰ نفر از نیروهای ویژه ارتش آمریکا به شمال سوریه موافقت کرد. این نخستین بار است که آمریکا اعضای نیروی زمینی خود را به خاک سوریه می فرستد. ادعا می شود که این اقدام با هدف آموزش نیروهای معارض سوری و به منظور مقابله مؤثر با داعش انجام می گیرد.

کد N1024080

وبگردی