آفتاب

قدردانی کری از نقش انگلیس در توافق هسته‌ای

قدردانی کری از نقش انگلیس در توافق هسته‌ای

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت که با وجود برخی اختلافات تمام اعضای دائم شورای امنیت در حصول این توافق با یکدیگر متحد بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترکش با فیلیپ‌ هاموند همتای انگلیسی‌اش در واشنگتن از نقش و تلاشهای این کشور در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تشکر و قدردانی کرد.

کری گفت: ما از حمایت و تلاش‌های هم پیمان‌مان از انگلیس در توافق هسته‌ای با ایران بسیار قدردانی می‌کنیم. این یک توافق چند جانبه است و تمام اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به شکلی کاملا موثر با یکدیگر برای رسیدن به این توافق همکاری کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا ، وی با تکیه بر ادعاهای بی اساس غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: حتی با وجود برخی مشکلاتی که با روسیه و به علاوه با چین داشتیم همه ما برای نشان دادن امنیت اینکه در این لحظه و هر زمان دیگری نباید به یک سلاح هسته‌ای دیگر در دست یک کشور دیگر قرار گیرد کاملا با یکدیگر متحد بودیم.

دو طرف در ادامه این نشست خبری به بحث درباره‌ مسایل مختلف دو جانبه و بین‌المللی شامل بحران سوریه و لزوم یافتن یک راه حل سیاسی برای آن پرداختند.

انتهای پیام

کد N1024039

وبگردی