آفتاب

انجام واکسیناسیون سرخک و سرخجه در 4 استان جنوب شرق کشور

انجام واکسیناسیون سرخک و سرخجه در 4 استان جنوب شرق کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسیناسیون سرخک و سرخجه در 7 دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرق، در 4 استان کشور از 23 آبان آغاز و تا 5 آذرماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: این واکسن برای رده سنی 9 ماهه تا 15 ساله است.

وی ادامه داد: افغانستان، پاکستان و عراق از کشورهایی هستند که شیوع سرخک در آنها بسیار زیاد است و استان ما با توجه به هم مرزی با این کشورها و مراودات و تردد مرزی بسیار آسیب پذیر است.

طباطبایی اثربخشی واکسن سرخک را چیزی حدود 85 درصد دانست و افزود: از هر 100 نفر کودک 15 درصد از آنها ممکن است بنا به دلایلی ایمن نشوند.

وی سرخک را یک بیماری به شدت مسری دانست و اظهار کرد: به مرور زمان ایمنی که توسط واکسن به دست آمده کاهش پیدا می‌کند، برای همین منظور باید با عملیات تکمیلی واکسن سطح ایمنی را در جامعه بالا ببریم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در سال 82 بیش از 33 میلیون نفر افراد 5 تا 25 سال واکسن MR ( سرخک و سرخجه)را دریافت کردند که شاهد کاهش این بیماری در کشور بودیم.

وی گفت: با توجه به توصیه سازمان بهداشت جهانی هر 3 تا 5 سال عملیات تکمیلی واکسن باید انجام شود تا ایمنی در جامعه بالا برود.

این مسوول اضافه کرد: در مناطق روستایی و شهری در دو نوبت صبح و عصر بهورزان در مراکز بهداشتی عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

طباطبایی بیان کرد: واکسیناسیون سرخک و سرخجه با فعالیت 1440 تیم بهداشتی انجام می‌شود که 741 تیم شهری، 583 تیم روستایی و 116 تیم عشایری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: جمعیت هدف در سیستان و بلوچستان 650 هزار نفر است که در چهار استانی که این طرح واکسیناسیون عملیاتی می‌شود، دو میلیون نفر واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام

کد N1023896

وبگردی