آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

باقری: هر گروهی که عاقل باشد لاریجانی را همراه خود می‌کند

باقری: هر گروهی که عاقل باشد لاریجانی را همراه خود می‌کند

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس عملکرد لاریجانی در مقابله با تندروهای مجلس و موضوع برجام را موفقیت‌آمیز دانست و پیش‌بینی کرد که لاریجانی در دوره آینده همچنان رئیس مجلس باقی بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به مشی عاقلانه‌ای که آقای لاریجانی در دوره نهم مجلس داشتند احتمال زیادی وجود دارد که ایشان در دوره آینده مجلس هم در کسوت ریاست باقی بماند.

وی افزود: کشور ما در شرایط خاصی است و می‌طلبد افراد با عقلانیت بیشتر در مدیریت کشور دخالت داشته باشند. آقای لاریجانی هم از جمله کسانی است که مجلس را با عقلانیت اداره کرده و طبعاً هر گروه سیاسی که عقلانیتش بیشتر است به دنبال این است که لاریجانی را همراه خود کند.

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه جریان‌های تند اصلاح طلب یا اصولگرا مدیریت لاریجانی را برنمی‌تابند، ادامه داد: من فکر می‌کنم مجلس آینده یک مجلس عقلانی باشد که در آن اصولگرایان واقعی و اصلاح‌طلبان واقعی حضور پیدا خواهند کرد. در واقع مجلس آینده مجلس اصولگرای اصلاح طلب خواهد بود.

این نماینده مجلس ساختار فعلی انتخابات در کشور را مشکل‌دار توصیف کرد و گفت: تا زمانی که انتخابات حزبی نشده و تفکرات سیاسی جایگزین اشخاص نشده‌اند مردم در انتخاب با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌دانند کسی که با پرچم اصولگرایی وارد شده واقعاً اصولگراست و کسی که با پرچم اصلاح طلبی وارد شده واقعا اصلاح طلب است یا خیر.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه اشخاص نباید در انتخابات تعیین کننده باشند، تصریح کرد: در این صورت مجلسی که شکل می‌گیرد کارآمدی خود را از دست می دهد، ما چاره‌ای جز اصلاح ساختار انتخابات و شکل‌گیری یک ساختار پارلمانی برای بهبود و تقویت عملکرد مجلس نداریم.

باقری عملکرد علی لاریجانی در دوره مجلس نهم را موفق توصیف کرد و گفت: اگر مدیریت آقای لاریجانی نبود مشکلات ما بیش از دوره گذشته بود. ایشان در موضوع حمایت عاقلانه از دولت، انتخاب کابینه دولت یازدهم و توافق برجام به خوبی مجلس را مدیریت کرد و در زمینه مقابله با تندروها در مجلس که البته تعدادشان کم ولی صدایشان بلند است، نیز موفق بود.

انتهای پیام

کد N1023764

وبگردی