آفتاب

صلاح زواوی: آزادسازی فلسطین را فراموش نمی‌کنیم

صلاح زواوی: آزادسازی فلسطین را فراموش نمی‌کنیم

صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران از سخنان شب گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی در همایش روز جهانی «مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست» که از سوی سازمان محیط زیست و با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران برگزار شده است، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا فلسطینی‌ها را متهم به کشتار اسرائیلی‌ها کرده در حالی که برعکس این موضوع است و ایشان باید بگوید که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید با هم بنشینند و گفت‌وگو کنند تا دولت فلسطین هرچه زودتر ایجاد شود.

شیخ‌السفرا ادامه داد: جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین ادامه دارد و آنها با ایجاد جنگ داخلی در کشورهای اسلامی سعی می‌کنند تا اهداف خود را به پیش ببرند و کشورهای اسلامی را از مسأله فلسطین دور کنند.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان، جوانان و زنان فلسطینی، خاطرنشان کرد: متأسفانه نهادهای حقوق بشری در برابر این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند و جنایت های صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در کرانه باختری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان فلسطینی که حتی زیر 15 سال سن دارند توسط اسرائیلی‌ها بازداشت شده و تحت شکنجه و سوء استفاده فیزیکی و روحی قرار گرفته‌اند گفت: قیام مردم فلسطین به حق است و آنها برای دفاع از حق خود و آزادی قیام کرده‌اند و این اسرائیلی‌ها هستند که فلسطین را اشغال کرده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت تشکیل دولت فلسطین و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در این ارتباط به حملات صهیونیست‌ها به غزه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اثر این حملات 2 هزار نفر شهید شدند، 11 هزار نفر زخمی شدند و نیم میلیون نفر آواره شدند.

شیخ‌السفرا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اسرائیلی‌ها به دنبال تحقق رویای خود یعنی از نیل تا فرات هستند، ادامه داد: تجاوزات اسرائیلی‌ها به مکان های مقدس ما از جمله مسجدالأقصی ادامه دارد و آنها جنگ‌های داخلی را در کشورهای اسلامی راه انداختند تا بتوانند طرح‌های خود را اجرا کنند.

زواوی تصریح کرد: رنج ما ارثی است و از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌شود. همچنین صبر و حوصله ما از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود ولی ما هدفمان که همان آزادسازی فلسطین است را فراموش نمی‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود از برگزارکنندگان این همایش و همچنین از تلاش‌های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تشکر کرد.

در این مراسم، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و قرار است وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این مراسم به بیان نقطه‌ نظرات و دیدگاه‌های خود بپردازد.

او به همراه همسرش در این مراسم حضور پیدا کرده است.

انتهای پیام

کد N1023724

وبگردی