آفتاب
در پی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه صورت گرفت؛

افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه "شرم الشیخ" همزمان با خروج گردشگران از مصر

افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه "شرم الشیخ" همزمان با خروج گردشگران از مصر

همزمان با خروج گردشگران روسی و انگلیسی از منطقه توریستی "شرم الشیخ" پس از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا، مسئولان مصری تدابیر امنیتی را در این منطقه افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، یک منبع امنیتی در مصر اعلام کرد صدها گردشگر که اکثرشان روس هستند صبح روز دوشنبه با هواپیماهای بدون مسافر که از مسکو و لندن فرستاده شده بودند، به کشور خود بازگشتند.

خبرگزاری فرانسه نیز از افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه شرم الشیخ و بازرسی دقیق تمامی خودروهایی که وارد فرودگاه می‌شوند،‌ خبر داد و اعلام کرد تعداد نیروهای پلیس برخی ورودی‌ها از تعداد گردشگران نیز بیشتر است. نیروهای پلیس مصر در مقابل مراکز تجاری حضور دارند و دوربین‌های مدار بسته در تمامی نقاط نصب شده و برای حفظ امنیت گردشگران، نیروهای پلیس با لباس شخصی در همه جا هستند.

با افزایش خروج گردشگران از شرم الشیخ، هتل‌ها کم کم از مسافران خالی می‌شوند. طبق اعلام مسئولان کشورهای روسیه و انگلیس هنوز در شرم الشیخ و دیگر تفرجگاه‌های ساحلی حدود 70 هزار گردشگر روس و 15 هزار گردشگر انگلیسی حضور دارند.

اطلاعات دقیقی از تعداد گردشگرانی که پس از سقوط هواپیمای روسی، مصر را ترک کرده‌اند وجود ندارد و مسئولان مصری نیز از ارائه اطلاعات کافی در این زمینه خودداری می‌کنند.

همچنین شبکه خبری اسکای نیوز از کشته شدن چهار فرد تندروی مسلح به دست ارتش مصر در جنوب شهر رفح از توابع استان سینا خبرداد.

از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر از قدرت در ژوئیه 2013، موج حملات علیه نیروهای امنیتی به ویژه در سینای شمالی افزایش یافته است و تاکنون صدها تن از نظامیان ارتش مصر در این حملات کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1023693

وبگردی