آفتاب
پس از سه سال محاصره رخ داد؛

ارتش سوریه در آستانه شکستن محاصره فرودگاه "کویرس" در حومه حلب

ارتش سوریه در آستانه شکستن محاصره فرودگاه "کویرس" در حومه حلب

اطلاعات رسیده از حلب حکایت از آن دارد که ارتش سوریه به شکستن محاصره فرودگاه کویرس نزدیک شده و درگیری‌های دو طرف در شرق فرودگاه نظامی کویرس ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در حومه حلب ادامه داده به طوریکه اطلاعات رسیده حاکی است که ارتش در آستانه شکستن محاصره فرودگاه کویرس است که از سه سال قبل در محاصره داعش است، در حالی که نیروهای هوایی سوریه مقرهای افراد مسلح را در دو شهرک خان طومان و حمیمه در حومه حلب هدف قرار دادند.

ارتش سوریه همچنین چند روستا در جنوب شهر الحاضر در حومه جنوبی حلب را از تروریست‌ها پس گرفته و مانع حمله تروریست‌های جبهه النصره و جیش المهاجرین در مثلث (تپه‌های) التلال المحیط در روستای السابقیه شده است.

کنترل بر این تپه‌ها خطر را از ارتش سوریه که در حال پیشروی به سمت تپه العیس است دور می‌کند و به این ترتیب ارتش می‌تواند حومه جنوبی و غربی حلب را تحت کنترل داشته و به روستاهای حومه شمالی ادلب برسد.

استراتژی تسلط ارتش بر تپه‌های مذکور ارتش را قادر ساخته تا تحرکات افراد مسلح را در حومه جنوبی حلب تحت کنترل داشته و آنها را هدف قرار دهد و مساحت‌های بیشتری را تحت کنترل گرفته و در آستانه جاده بین‌المللی حلب و ادلب قرار بگیرد.

همچنین سخنگوی ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای مسلح طی عملیات خود علیه تروریست‌ها کنترل روستاهای "الصفصافه، الشیخ احمد، براوی، عزیزه، عزیزیه سمعان و تل ممو" در حومه حماه و حلب را در دست گرفتند.

به گفته سخنگوی ارتش سوریه، نیروی هوایی ارتش 98 حمله را ظرف سه روز گذشته به تجمعات تروریست‌ها و مراکز فرماندهی آنها در حومه دمشق، حمص، حلب، ادلب، دیر الزور و رقه انجام داده است که موجب نابودی بسیاری از مراکز آن‌ها شده است.

در عملیات ارتش سوریه در استان‌های مختلف بیش از 156 تروریست از پای درآمدند.

ارتش سوریه اخیرا عملیات‌های گسترده‌ای را با کمک جنگنده‌های روسیه برای آزادسازی مناطق و از پای درآوردن تروریست‌ها آغاز کرده و کنترل مناطق زیادی را در دست گرفته است.

همچنین ارتش روسیه اعلام کرد که ظرف 72 ساعت گذشته در جریان 137 حمله هوایی به تروریست‌ها در استان‌های حلب، ادلب، لاذقیه، حماه، حمص، رقه و حومه دمشق 448 هدف متعلق به داعش را بمباران کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ما شاهد تغییرات چشمگیری در تاکتیک‌های تروریست‌ها در سوریه هستیم. تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا در برابر حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسی قرار نگیرند.

انتهای پیام

کد N1023656

وبگردی