آفتاب

وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات وین شنبه آغاز می‌شود

وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات وین شنبه آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات بین‌المللی درباره بحران سوریه شنبه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه بوابة الفجر، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت که جان کری، وزیر خارجه این کشور در این نشست مذاکرات دوجانبه‌ای را با همتایان خود از کشورهای دیگر درباره پایان دادن به درگیری‌های سوریه انجام خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری اواخر هفته جاری وارد وین می‌شود

نشست قبلی وین 30 اکتبر با مشارکت نمایندگان 17 کشور جهان با نظارت آمریکا و روسیه برگزار شد و در این نشست درباره 9 محور اساسی حل بحران سوریه از جمله توقف درگیری‌ها، روند انتقال سیاسی و مبارزه با داعش صحبت شد اما طرف‌های بین‌المللی به توافق بر سر سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نرسیدند.

جان کربی طرف‌های شرکت کننده در این نشست را اعلام نکرد و گفت که کشورهای ناظر بر این نشست مثل آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه درباره حاضران در این نشست تصمیم خواهند گرفت.

در این راستا میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه با هیاتی از مخالفان داخل سوریه اوضاع کنونی این کشور را بررسی کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، بوگدانف در دیدار با اعضای "هیات هماهنگی ملی برای گروه‌های تغییر دموکراتیک در سوریه" که از مخالفان داخل این کشور محسوب می‌شود به بررسی آخرین تحولات سوریه و مسائل مربوط به راهکار بحران این کشور پرداخت.

در این بیانیه آمده است: دو طرف به مساله آغاز مذاکرات سوری - سوری گسترده براساس بیانیه ژنو صادره در سال 2012 و بیانیه نشست اخیر وین با مشارکت کشورهای تاثیرگذار پرداختند.

انتهای پیام
کد N1023552

وبگردی