آفتاب

وقایع نژادپرستانه دانشگاه میسوری به استعفای رئیس دانشگاه ختم شد

وقایع نژادپرستانه دانشگاه میسوری به استعفای رئیس دانشگاه ختم شد

دانشجویان دانشگاه میسوری در پی چندین حادثه آزار و اذیت نژادپرستانه در محوطه این دانشگاه، با برگزاری تجمعی گفتند که رئیس این دانشگاه به درستی نتوانسته وضعیت را مدیریت کند. رئیس دانشگاه و معاون وی نیز هر دو استعفای خود را در پی حوادث به وقوع پیوسته اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، اعتراضات دانشجویی زمانی آغاز شد که دانشجویان سیاه‌پوست گفتند که قربانی آزار و اذیت نژادپرستانه در این دانشگاه شده‌اند که اکثر دانشجویان آن را سفیدپوستان تشکیل می‌دهند. رئیس جمعیت دانشجویی که خودش سیاه‌پوست است، ماه سپتامبر گفت که هدف سخنان رکیک نژادپرستانه قرار گرفته است. در ماه اکتبر نیز اعضای یک سازمان دانشجویی سیاه‌پوستان اعلام کرد که یک دانشجوی مست به آنها توهین کرده است.

روز دوشنبه دانشجویان خواستار استعفای تیم ولف، رئیس دانشگاه شدند. با این حال تجمع صلح‌آمیز دانشجویان در پی درگیری کوتاه برخی از آنها با خبرنگاران دچار تنش شد. گروهی از دانشجویان زنجیره انسانی تشکیل دادند و معتقدند که ناکامی رئیس دانشگاه برای مدیریت محیط آموزشی شرایط را بدتر کرده است. همچنین شنبه شب حدود 30 تن از بازیکنان سیاه پوست تیم فوتبال دانشگاه میسوری اعلام کردند تا زمان عزل رئیس دانشگاه بازی‌ها را تحریم می‌کنند.

در نهایت گرچه رئیس دانشگاه در ابتدا از کناره‌گیری امتناع می‌کرد اما سرانجام تسلیم فشارها شد و صبح دوشنبه استعفای خود را اعلام کرد. پس از آن نیز معاون دانشگاه اعلام کرد که در پایان سال کناره‌گیری می‌کند.

انتهای پیام

کد N1023497

وبگردی