آفتاب

انتقاد دمشق از "ائتلاف ضد داعش" به دلیل هدف قرار دادن زیرساخت‌های سوریه

انتقاد دمشق از "ائتلاف ضد داعش" به دلیل هدف قرار دادن زیرساخت‌های سوریه

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت شدیدا از "ائتلاف ضد داعش" تحت رهبری آمریکا انتقاد و اعلام کرد که این ائتلاف زیرساخت‌های سوریه را عمدا بمباران می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رأی الیوم، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه اعلام کرد: هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در تمامی مناطق سوریه از سوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا تجاوز آشکار است و ما بار دیگر بر موضع خود درباره غیرقانونی بودن حملات ائتلاف در داخل سوریه تاکید می کنیم چراکه بدون اجازه و هماهنگی با دمشق انجام می‌شود.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه آورده است: تکرار هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز توسط ائتلاف به هیچ وجه با هدف مبارزه با سرقت نفت و گاز از سوی گروه‌های تروریستی صورت نمی‌گیرد. بهتر است این ائتلاف کاروان‌های تروریست‌هایی را هدف قرار بدهد که در حال غارت نفت و گاز سوریه و بردن آن به سمت ترکیه هستند.

دمشق همچنین خواهان توقف اقدامات آمریکا و غرب علیه زیرساخت‌های سوریه شد و تاکید کرد که چنین اقداماتی هیچ دستاوردی را در جنگ علیه داعش رقم نمی‌زند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه دیگری ادعاها و گزارشات درباره انجام حملات بی هدف از سوی ارتش این کشور در جنگ علیه داعش را تکذیب و بر لزوم پایبندی "کشورهای حامی تروریسم" به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1023380

وبگردی