آفتاب

واکنش اوباما به کشته شدن 2 آمریکایی در اردن

واکنش اوباما به کشته شدن 2 آمریکایی در اردن

ایسنا نوشت: در پی کشته شدن دو آمریکایی در اردن، باراک اوباما اعلام کرد که بررسی کاملی در خصوص این رویداد انجام خواهد گرفت.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اوباما اعلام کرد که واشنگتن با همکاری اردن بررسی کاملی را درباره حمله اخیر در مرکز بین‌المللی آموزش نیروهای پلیس انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انجام بررسی‌ها آغاز شده و ما این مساله را به طور کاملا جدی دنبال می‌کنیم و با همکاری نزدیک با دولت اردن دقیقا مشخص خواهیم کرد که چه اتفاقی افتاده است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین اظهار کرد: در شرایط کنونی می‌خواهم این مساله را به همگان بگویم که ما توجه بسیار زیادی به این موضوع داریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، روز دوشنبه در یک پادگان آموزشی پلیس اردن در شرق امان تیر اندازی رخ داد که به کشته شدن دو مربی نظامی آمریکایی، یک مربی از آفریقای جنوبی و زخمی شدن شش تن دیگر از جمله دو آمریکایی انجامید.

بنا بر این گزارش، یک افسر اردنی اقدام به شلیک به سمت نیروهای آمریکایی کرده و پس از کشتن این سه تن، خود نیز کشته شده است.

محمد مومنی، سخنگوی دولت اردن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که تحقیقات درباره انگیزه حمله شروع شده است.

یک منبع آگاه امنیتی در اردن نیز به خبرگزاری رویترز گفت که مهاجم یک مربی ارشد با درجه کاپیتانی بود.

سفارت آمریکا در اردن نیز تایید کرده که در این حادثه دو آمریکایی کشته و دو نفر هم زخمی شده اند. در بیانیه این سفارت آمده است: تحقیقات ادامه دارد و زود است در مورد انگیزه حمله قضاوت شود. ما مشغول همکاری نزدیک با دولت اردن و سازمان های محلی امنیتی هستیم تا تحقیقات کامل صورت گیرد.

49261

کد N1023358

وبگردی