آفتاب

آمریکا تعداد قربانیان حادثه اردن را 8 تن اعلام کرد/ پادشاه اردن بر تحقیقات نظارت می‌کند

آمریکا تعداد قربانیان حادثه اردن را 8 تن اعلام کرد/ پادشاه اردن بر تحقیقات نظارت می‌کند

ایسنا نوشت: همزمان با بالا رفتن آمار کشته‌شدگان در حادثه تیراندازی در پادگانی در اردن، پادشاه این کشور خود شخصا نظارت بر تحقیقات درباره این حادثه را برعهده گرفت.


به گزارش سایت النشره، مقامات آمریکایی اعلام کردند که آمار کشته‌شدگان حادثه تیراندازی در پادگان آموزش نظامی در اردن به هشت تن رسیده است.

به گفته منابع یک افسر لبنانی در بین زخمی‌شدگان این حادثه است. دو مربی آمریکایی و یک شهروند آفریقای‌جنوبی نیز در بین کشته‌شدگان هستند.

در همین راستا عبدالله دوم، پادشاه اردن از زخمی‌شدگان این حادثه که در مرکز درمانی الحسین تحت معالجه قرار دارند، عیادت کرد.

وی همچنین در پیامی تسلیتی به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و جاکوب زوما، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی این حادثه را اقدامی بزدلانه دانست که تمامی مردم اردن با آن مخالف هستند.

هنوز انگیزه افسر اردنی که به سمت مربیان نظامی در پادگان الموقر در شرق امان تیراندازی کرده‌، مشخص نشده است.

پادشاه اردن همچنین به شخصه نظارت بر تحقیقات درباره این حادثه را برعهده گرفت.

کارشناسان بعید نمی‌دانند که انور ابو زید، افسر اردنی‌ای که اقدام به تیراندازی در پادگان الموقر کرد با گروهک‌های زیرزمینی وابسته به القاعده و داعش در اردن در ارتباط باشد.

سفارت آمریکا در اردن نیز در بیانیه‌ای به خانواده قربانیان تسلیت گفت و اعلام کرد که تحقیقات برای روشن شدن انگیزه این حادثه همچنان ادامه دارد. ما با دولت اردن و دستگاه‌های امنیتی محلی برای انجام تحقیقاتی کامل و فراگیر همکاری و این حادثه را محکوم می‌کنیم.

پس از این حادثه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد که با اردنی‌ها برای روشن شدن دلایل این حادثه همکاری می‌کند.

52261

کد N1023356

وبگردی