آفتاب

می‌خواهند دولت روحانی را به بهانه دلواپسی، متوقف و کند کنند

می‌خواهند دولت روحانی را به بهانه دلواپسی، متوقف و کند کنند

روزنامه آرمان در گفت و گویی با سیدعلی میرباقری مشاور ارشد قائم مقام وزیر کشور نوشت: فکر می‌کنم در دولت آقای روحانى فقط خود رئیس‌جمهور است که آمادگى انجام اقدامات ریشه‌ای را دارد و بقیه مدیران دولت و اکثر اعضای کابینه و استانداران کمتر آمادگى اقدامات کارشناسى جراح‌گونه دارند!

اهم سخنان وی از این قرار است:

** برخي افراد مي‌خواهند دولت آقاي روحاني را به بهانه دلواپسي متوقف يا كند كنند. از سوي ديگر بخشي از جريان‌هاي رقيب مي‌خواهند تا مردم را نسبت به اقدامات و تلاش‌هاي دولت در برگزاری انتخابات آتی مجلس نااميد و دلسرد كنند.

**از نظر كارشناسى و فهم مديريتى و سابقه كشوردارى و اعتقاد دولتمردان به منافع ملى واقعا دولت غنى است، اما در حوزه تصميم‌گيرى و جسارت برخورد كردن دولت ضعيف است. شايد يكى از عوامل آن بالا بودن متوسط سن دولتمردان باشد که بعضا جسارت آنها را كم می‌كند. درست است كه تجربه به غناى تصميمات مى‌افزايد اما نلرزيدن دست جراح هم در جراحى مهم است. من فكر مي‌كنم اكثر جراحان تيم دولت اندكى لرزش دست دارند. اي‌كاش در كنار اين بزرگان تصميم‌گير، جوانان خلاق و جسورى هم بودند كه زير نظر استادان مجرب و آگاه، در حوزه اجرا فعال می‌شدند!

**دولت احمدى نژاد با شعار جوانگرايى آمد، عمل هم كرد اما به دليل آموزش نديدن و آبديده نبودن اين مديران جوان در كوران عمل موفق نبودند. البته بايد اميدوار بود كه دولت در تلاش است تا ديگ منافع ملى را از ديگ جناح‌ها و احزاب جدا كند و من اعتقاد دارم در درازمدت اين اتفاق مبارك مى افتد.

 **سياست دولت در مواجهه با تندروها، بايد از موضع حلم و حزم باشد. اگر قرار باشد افرادى خارج ميدان بازى و به‌دور از سياست‌هاى عمومى نظام عمل كنند، قطعا نباید اجازه داد كه منافع عمومى خدشه بردارد.

**مخالفان دولت دنبال اين هستند كه كارآمدي نظام اجرايي را دچار اخلال كنند تا زمينه را براي رقابت سياسي به نفع خودشان فراهم كنند و اگر دولت وارد چالشي شود كه به نظام اجرايي ضربه بزند، قطعا ضربه‌هايي خواهد خورد كه جبرانش بسيار سخت خواهد بود. چيزي كه من مي‌توانم بگويم اين است كه در هر حال منازعات برخي از زمينه‌ها را براى تصميم‌گيري ‌از بین می‌برد و اين به ضرر دولت خواهد بود. دولت بايد بداند دولت همه مردم و همه منتقدان و مخالفان است و مردم و منتقدان هم بايد توجه کنند كه مسئول آسايش و امنيت و رفاه و توسعه كشور دولت است.

2727

کد N1023239

وبگردی